سلامت نیوز : معاون طب سنتی وزیربهداشت از ایجاد رشته مراقبتهای بالینی در طب سنتی و دکترای فرآورده‌های طبیعی خبر داد.

محمود خدادوست در گفت‌وگو با فارس، گفت: در سال 86 طب سنتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور راه یافت. روند گسترش این رشته باید ادامه یابد چرا که اگر نگاه تحقیق و پژوهش حاکم شود اعضای هیئت علمی این رشته نیز تأمین می شود.

وی ادامه داد: از جمله رشته هایی که می‌توان در حوزه طب سنتی راه‌اندازی کرد مراقبت‌های بالینی در طب سنتی است که می توان به تعریف حداقلی از آن رسید.

خدادوست گفت: برنامه‌‌هایی با استفاده از ظرفیت طب جدید در دستور کار قرار دارد تا برنامه‌ای آموزشی با تلفیق طب سنتی و جدید، داوطلبان را از مقطع دیپلم با این گرایش پذیرش کنند.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت تصریح کرد: این برنامه در دستور کار معاونت طب سنتی و آموزشی قرار دارد. در مرحله کارشناسی است و به زودی اجرایی می‌شود.

وی افزود: همچنین رشته دکترای حرفه‌ای فرآورده‌های طبیعی نیز در دستور کار شورای عالی برنامه‌ریزی قرار دارد. کارهای اولیه کارشناسی آن انجام شده و ظرف چند ماه آینده چنانچه تأییدیه لازم را بگیرد رشته‌های مورد نظر از سوی شورای عالی تایید می‌شود و سپس به شورای عالی گسترش برای ابلاغ خواهد رفت.

وی افزود: پس از ابلاغ از سوی شورای عالی گسترش توانایی‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی در این رشته تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از پزشکان آموزش‌های لازم را در طب سنتی ندیده‌اند گفت: برای ساماندهی وضعیت آموزشی، دستورالعمل آموزشی را آماده کرده‌ایم که ظرف یکی دو هفته آینده ابلاغ می‌شود.

خدادوست گفت: همچنین بسته‌های آموزشی 300 ساعته برای پزشکان عمومی آماده شده تا پس از گذراندن این دوره آموزشی گواهی لازم را بگیرند و برای تجویز خدمات طب سنتی مجاز شوند.

وی گفت: همچنین 150 ساعت آموزش برای پیراپزشکان و افرادی که خدمات طب سنتی را با مجوز ارائه خواهند داد در نظر گرفته شده است.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: آموزش ارائه خدمات طب سنتی با گذراندن این دوره‌های آموزشی ضابطه‌مند و قانونمند می‌شوند و افرادی که می‌خواهند این خدمات را بدهند باید دوره‌های آموزشی مدون و مصوب را بگذرانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha