سلامت نیوز : رییس بیمارستان روزبه از راه‌اندازی آزمایشگاه روانپزشکی ژنتیک در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: تجهیزات آزمایشگاه آماده است و یک هیات علمی باتجربه و متخصص در این زمینه همکاری می‌کنند و این فضا امکان انجام آزمایشات تخصصی ژنتیک در بیماران به منظور تشخیص مواد مورد نیاز و انجام فعالیتهای پژوهشی را فراهم می‌کند.

دکتر مهدی تهرانی دوست در گفت وگو با ایسنا ، احداث و توسعه اورژانس بیمارستان را یکی از مهمترین پروژه‌های مهم این بیمارستان دانست و گفت: این پروژه با مساعدت و تامین اعتبار وزارت بهداشت و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تهران در یک ساختمان 5 طبقه در حال احداث است که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

وی، با اشاره به اینکه از 6 سال قبل اورژانس فعلی این بیمارستان توسعه و بهبود یافته است، گفت: به دلیل افزایش بیماران سوء مصرف مواد و اختلالات روانپزشکی ناشی از مصرف مواد و با توجه به اینکه اورژانس روانپزشکی بیمارستان روزبه تنها مرکز ارائه خدمات به نهادهای خدماتی، انتظامی و پزشکی در زمینه ارجاع بیماران روانپزشکی است این مرکز با کمبود تخت بستری مواجه است که با راه اندازی این پروژه می توانیم کمک موثری به مراجعین اورژانس داشته باشیم.

دکتر تهرانی دوست ادامه داد: کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی و بخشهای بستری کوتاه مدت با ظرفیت 25 تخت با شرایط استاندارد روانپزشکی و کنترل بیماران با قابلیتهای لازم است.

وی، به روند بازسازی بخشهای درمانی این مرکز از سه سال قبل اشاره کرد و گفت: در بعضی از بخشهای این مرکز با توجه به استانداردها شرایط مطلوبتری ایجاد شد و این روند در سه بخش دیگر بیمارستان نیاز به بازسازی است و در صورت تامین اعتبار تا آخر امسال انجام خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به توسعه فعالیتهای آموزشی بیمارستان اشاره و اظهار داشت: با راه اندازی رشته فلوشیپ روان درمانی امیدواریم این برنامه موجب ارتقا جایگاه آموزشی، پژوهشی و درمانی این بیمارستان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha