سلامت نیوز : نماینده اورژانس کشور در جلسه هماهنگی مرحله دوم طرح تابستانه از حضور 17 هزار نیروی انسانی در اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سرور در جلسه هماهنگی اجرای مرحله دوم طرح تابستانه در تشریح تمهیدات اورژانس کشور در مرحله دوم طرح تابستانه با بیان اینکه 17 هزار نیروی انسانی در طول مرحله دوم بکارگیری می‌شوند، گفت: 2000 پایگاه شهری و جاده‌ای در این مدت فعالیت خواهند کرد.

نماینده اورژانس کشور با بیان اینکه با توجه به حجم سفر در مرحله دوم، 1200 پایگاه جاده‌ای فعالیت خواهند داشت، گفت: 4200 دستگاه آمبولانس و 58 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در این مدت بکارگیری خواهند شد.

وی با اشاره به بکارگیری اورژانس هوایی و موتوری در طول اجرای مرحله دوم طرح تابستانه در مورد تمهیدات اورژانس درباره نماز عیدسعیدفطر نیز گفت: اورژانس از شب عید فطر در محل‌های از پیش تعیین شده مستقر خواهد شد و همچنین به صورت ویژه در تعطیلات عیدفطر در جاده‌ها حضور خواهد داشت.

سرور با بیان اینکه آمبولانس‌های اورژانس معمولا از ساعت 8 صبح تا 12 و در شیفت عصر از ساعت 17 تا 21 در جاده‌ها مستقر می‌شوند، گفت: با توجه به این که سردار مومنی درخواست داشته‌اند که از ساعت 20 تا 24 دستگاه‌های اجرایی در جاده‌ها حضور داشته باشند، شیفت عصر تکنیسین‌های اورژانس به ساعت 18 تا 24 تغییر می‌کند.

همچنین امرائی، نماینده امداد خودرو نیز در تشریح برنامه‌های این سازمان گفت: طرح امداد خودرو از روز چهارشنبه ساعت 14 آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه 1908 ناوگان امدادی برای مرحله دوم طرح تابستانه در نظر گرفته شده، گفت: 480 دستگاه خودروبر، 639 خودروی امدادی، 36 خودروی دومنظوره، 19 دستگاه موتور و 24 دستگاه کانکس امدادی برای دومین مرحله طرح تابستانه در نظر گرفته شد.

نماینده امداد خودرو با اشاره به درخواست سردار مومنی مبنی بر استفاده از چراغ‌گردان در ساعات تاریکی شب، گفت: ما شاهد آن هستیم که برخی از نیروهای پلیس نسبت به استفاده از چراغ گردان از سوی نیروهای امداد خودرو واکنش نشان می‌دهند که امید است با ابلاغیه جدید این مهم رفع شود.

وی همچنین از پلیس درخواست کرد که امدادگران خودرو را در دو مسیر قم – کاشان و جاده حسن‌آباد کمک کنند.

امرائی در پایان از افندی‌زاده، معاون وزیر راه درخواست کرد که نسبت به ساماندهی امدادهای متفرقه اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha