سلامت نیوز : یک متخصص طب کار گفت: پرستاران اورژانس در معرض برخوردهای تند و آسیبهای روحی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ خسرو صادق نیت اظهار کرد: آسیبهای روحی روانی و برخوردهای توهین آمیز و حتی آسیبهای جسمی از سوی بیماران و همراهانشان در بخش اورژانس، پرستاران این بخش را تهدید می کند.

وی ادامه داد: در بخش اورژانس به علت مشکلات موجود آستانه تحمل بیماران و همراهانشان پایین می آید و به برخی برخوردهای فیزیکی و لفظی با پرسنل منجر می شود.

صادق نیت ادامه داد: البته عوارض و مشکلات شغلی پرستاران به محل کار و نوع برنامه ریزی شغلی پرستاران و اینکه در چه بخشی فعالیت می کنند بستگی دارد اما از مهمترین مشکلات پرستاری ضرورت حضور 24 ساعته در بیمارستان و شیفت کاری آنهاست.

رئیس بیمارستان بهارلو با اشاره به تماسهای شیمیایی متعدد پرستاران با عوامل ضدعفونی کننده و حساسیت زا و حتی مواجهه با داروهای مختلف و بعضاً سرطان زا افزود: برخورد با داروهای شیمی درمانی، استنشاق برخی گازهای مایع، تماس با پرتوهای یونیزان چون اشعه ایکس در بخشهای رادیولوژی یا بخشهایی با دستگاه رادیولوژی پرتابل و یا بخش آنژیوگرافی همگی از خطراتی هستند که سلامت پرستاران را تهدید می کند و عوارض کوتاه و بلند مدت را به همراه دارد.

صادق نیت با استناد به نتایج پژوهشهای ملی و بین المللی یادآور شد: بر این اساس پرستاران در معرض مشکلات مختلف اسکلتی عضلانی و قلبی عروق هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha