سلامت نیوز : رئیس انجمن قلب و عروق ایران، ارائه خدمات بیمه ای را اصلی ترین چالش بخش درمان کشور دانست و گفت: مجموعه فاکتورهایی که وزیر پیشنهادی بهداشت دارد، می تواند او را در بهبود اوضاع نابسامان حوزه سلامت کمک کند.

دکتر فریدون نوحی در گفتگو با مهر اظهارداشت: آن چیزی که بنده از دکتر هاشمی شناخت دارم، روحیه ایثارگری و گذشت و نگاه به محرومین است. و با توجه به خوش فکری، تیزهوشی، جوانی و استادی، مجموعه فاکتورهایی است که امید را زنده می کند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران تاکید کرد: انتظار می رود با توجه به ویژگیهای اخلاقی و سوابق مدیریتی و اجرایی که وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارنامه دارد، بتواند در جهت ارتقای بخش بهداشت، درمان و آموزش و پژوهش، قدمهای بسیار مثبتی بردارد.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: البته کارهایی که وزیر بهداشت می تواند برای ارتقای بخش بهداشت و درمان کشور انجام دهد، در راستای سیاستهای کلی دولت دکتر روحانی است که انتظار می رود به سرعت مشکلات مبتلا به در این بخش، برطرف شود.

نوحی با عنوان این مطلب که مقداری از چالشهای نظام سلامت ناشی از شرایط کلی حاکم بر جامعه است، افزود: در بحث دارو که مشکل اصلی مردم و بیماران است، امیدواریم با درایت دکتر هاشمی، نسبت به این قضیه اقدام عاجل به عمل آمده و مردم احساس آرامش کنند.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات و تاسیسات در حوزه بهداشت و درمان کشور وضعیت خوبی داریم، اظهارداشت: چالش اصلی بخش درمان کشور، بیمه است که با واریز پول به خزانه و حساب بیمه ها، می توان سرانه درمان را واقعی دید و از این طریق مقدار زیادی از مشکلات بیماران برطرف خواهد شد.

نوحی در ادامه به موضوع ارتقای نظام سلامت کشور در منطقه و دنیا اشاره کرد و افزود: پوشش صد درصدی واکسیناسیون که در حال حاضر 98 درصد است، کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران باردار و... از جمله شاخصهایی هستند که بعد از انقلاب به شدت بهبود پیدا کرده اند اما الان باید خیلی کار کنیم که بتوان این وضعیت را ارتقا داد.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران با توجه به دیدگاه بهداشت محور وزیر پیشنهادی، اظهارداشت: کارنامه دکتر هاشمی نشان می دهد، هر جا بوده به عنوان یک مدیر موفق عمل کرده و موفق بوده است.

وی در ارتباط با رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی بهداشت نیز گفت: به نظر من جفاست اگر به چنین آدمی رای اعتماد ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha