معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: از ابتدای امسال تاكنون 300 نفر از افراد دچار اختلال هویت جنسی برای استفاده از بودجه درمان در مراكز بهزیستی سراسر كشور پذیرش شدند.

مهدی سید‌محمدی در گفت‌و‌گو با اجتماعی فارس‌ افزود: امسال علاوه بر اعتبار قبلی كه برای درمان افراد دچار اختلال هویت جنسی در اختیار بهزیستی بود، ردیف جدیدی برای درمان این افراد از محل اعتبارات بند ب تبصره 15 قانون بودجه در اختیار بهزیستی قرار گرفت و در مجموع 700 میلیون تومان امسال برای این كار در اختیار این سازمان است.
وی گفت: برای خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به افراد دچار اختلال هویت جنسی در كشور این اعتبار بین ادارات كل بهزیستی استان‌ها توزیع شده است تا از تردد این افراد به تهران جلوگیری شود و می‌دانیم كه مدیران استانی بهتر می‌توانند ارائه این خدمت را مدیریت كنند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور افزود: برای درمان هر فرد دچار اختلال هویت جنسی در صورت تشخیص این اختلال تا سقف 5 میلیون تومان كمك هزینه درمان پرداخت می‌شود البته می‌دانیم كه این میزان اعتبار برای عمل جراحی كافی نیست ولی توان بهزیستی برای كمك به این افراد در همین حد است.
وی گفت: البته ممكن است در استان‌هایی كه میزان مراجعه كنندگان بیش از حد باشد برای این‌كه به تعداد بیش‌تری از این اعتبار كمك شود، سقف پرداختی كم‌تر از 5 میلیون تومان باشد و به هر حال میزان كمك به افراد دچار اختلال هویت جنسی در هر استان به میزان اعتبار و تعداد مراجعه كنندگان بستگی دارد.
سید‌محمدی افزود: بر اساس شاخصهای جهانی به ازای هر 30 هزار مرد و هر 100 هزار زن در همه جوامع یك نفر دچار اختلال هویت جنسی است و خواستار آن است كه جنسیت خود را تغییر دهد.
به گفته وی تعداد افراد دچار اختلال هویت جنسی در ایران حدود 4 هزار نفر تخمین زده می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha