سلامت نیوز : روز گذشته سید حسن هاشمی در جمع اعضای كمیسیون بهداشت و درمان مجلس حاضر شد تا در ملاقاتی غیررسمی آمادگی خود را برای ارائه برنامه‌های مد نظر اعلام كند. قرار است امروز نشست رسمی اعضای این كمیسیون و وزیر بهداشت پیشنهادی دولت یازدهم برگزار شده و كمیسیون در جریان دستور كار وزیر پیشنهادی قرار بگیرد. برنامه‌یی كه هر جزو آن می‌تواند سید حسن هاشمی را یك قدم به دریافت رای اعتماد از مجلس نزدیك‌تر كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ چشم پزشك 54 ساله اكنون و پس از نشست‌های متعددی كه طی هفته گذشته با كارشناسان حوزه سلامت داشته حالا به خوبی مشكلات نظام سلامت را می‌شناسد و می‌داند كه نخستین قدم‌ها در صورت حضور رسمی در وزارت بهداشت را باید به حل مشكل تامین دارو و چالش‌های پیش آمده با بانك مركزی و گمرك و همچنین هموار كردن مسیر اجرای طرح ملی پزشك خانواده اختصاص دهد؛ وزیر پیشنهادی همچنین باید شنونده شكایت‌های بیماران خاص به علت نابسامانی‌های ایجاد شده طی ماه‌های گذشته در مسیر دریافت داروهای خاص باشد و بتواند در دو سال باقی مانده از برنامه پنجم توسعه، راهكار مناسبی برای كاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان تا كمتر از 30 درصد اتخاذ كند؛ معضلی كه طی دو سال گذشته به دلیل كنار كشیدن دولت دهم از تقبل مسوولیت در مقابل تاكید برنامه پنجم توسعه، حل نشده باقی ماند و فربه‌تر از گذشته شد.

حالا این وزیر پیشنهادی كه گذشته از تبحر در عرصه پزشكی در حوزه اقتصاد هم صاحب نام است و وضعیت مالی او نشان از آن دارد كه مدیریت منابع را به خوبی می‌شناسد، ممكن است بتواند بیش از همتایان خود در بازسازی منابع مالی كه بخش عمده آن به علت رفتارهای دولت دهم، سوخت و دچار فرسایش شد، موفق باشد. در حالی كه طی هفته آتی، مهم‌ترین برنامه كاری مجلس اعطای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رییس‌جمهوری‌ خواهد بود، اظهارات كارشناسان حوزه سلامت و همچنین برخی اعضای كمیسیون بهداشت و درمان مجلس طی روزهای گذشته از اقبال عمومی نسبت به مدیرعامل بیمارستان نور حكایت دارد.

چنانكه روز گذشته، دكتر محمود جباروند، رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم فارابی حمایت رسمی خود از همكار چشم پزشكش را اعلام كرد و وی را به عنوان فردی كه «به آرای صاحب نظران و متخصصان اهمیت می‌دهد و در شرایط سخت كنونی آبروی خود را در این راه گذاشته تا این وزارتخانه مهم را سامان دهد» معرفی كرد.

محمدحسین قربانی، عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: «وزیر پیشنهادی بهداشت، فرد توانمند و واقف به مسائل و مشكلات حوزه بهداشت و درمان است.» عابد فتاحی، عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم به ایسنا گفت: «با توجه به شرایط پیش آمده در نظام سلامت، گزینه پیشنهادی آقای روحانی فردی فوق‌العاده و گزینه مناسبی برای تصدی‌گری وزارت بهداشت محسوب می‌شود..»

 سیدتقی نوربخش، عضو سابق شورای عالی نظام پزشكی هم در معرفی وزیر بهداشت پیشنهادی افزود: «دكتر سیدحسن هاشمی، یكی از پزشكان برجسته با سوابق انقلابی و علمی است كه انتظار می‌رود با مساعدت و به‌كارگیری تمام توان كارشناسی اعضای هیات علمی و انجمن‌های علمی تخصصی و پرسنل خدوم وزارت بهداشت، بتواند بخشی از مشكلات فراروی نظام سلامت را حل و فصل كند. وی، با سوابقی همچون فرمانده پشتیبانی قرارگاه خاتم، عضو شورای مركزی جهادسازندگی، رییس دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران و رییس شورای علمی تخصصی وزارت بهداشت، توان مدیریتی خودش را در بخش‌های دولتی به اثبات رسانده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha