سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 79785
سلامت نیوز: یک فوق تخصص نوزادان گفت: ضایعات پوستی مدت کوتاهی پس از تولد برروی بدن اغلب نوزادان دیده می شوند که این دانه های قرمز رنگ کوچک به تدریج بزرگتر خواهند شد.
 
دکتر محمد رضا آرامش در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز از اهواز گفت: ضایعات فوق الذکر بیشتر تنه، پوست، اندام ها و سروگردن را فرا گرفته و به تدریج در طی هفته اول خود را نشان می دهند. این ضایعات در نوزادان ایجاد تب نمی کنند و معمولاً حال عمومی و تغذیه این گروه از نوزادان خوب بوده و دفع ادرار و مدفوع طبیعی متناسب با سن دارند .

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: باید دانست که گاهاً ضایعات پوستی ناشی از بیماری های خطرناک (نظیر عفونت استافیلوکوکی یا ویروس هرپس) نیز در همین دوره سنی و تقریباً با همین الگو ظاهر می شود ولی ضایعات ذکر شده در بالا معمولاً سیر آرامی را طی کرده و در طی هفته های اول زندگی از بین می روند.

آرامش ادامه داد: این ضایعات نیاز به هیچ درمانی ندارند و خود به خود خوب می شوند. لازم به یادآوری است که با توجه به سن کم نوزاد حتماً لازم است که یک پزشک کودکان این ضایعات را مشاهده نموده و خانواده را از بی خطر بودن آنها مطمئن سازد.

وی در پایان گفت: توصیه می شود مادران پس از حصول اطمینان از بی خطر بودن این ضایعات توسط پزشک ،به مراقبت های معمول از فرزندشان ادامه داده و خصوصاً نوزادشان را بصورت مکرر با شیرمادر تغذیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha