سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 79790
سلامت نیوز : بیماری های زیادی وجود دارد که تا مدتی زندگی تمام اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. از جمله سرطان، شکستگی دست یا پا که نیاز است اعضای خانواده به فرد آسیب دیده کمک بیشتری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ ناراحتی های دیگر مانند کم بینایی که با استفاده از عینک برطرف می شود، مشکل مهمی برای خانواده محسوب نمی شود. کاهش قدرت شنوایی یکی از اعضای خانواده، گاه مشکلاتی را برای دیگر اعضا به وجود می آورد.

به عنوان مثال اگر صدای تلویزیون خیلی زیاد باشد بقیه افراد یا مجبورند صدای بلند را تحمل کنند یا این که محل را ترک کنند. اگر ساعت خواب افراد خانه متفاوت باشد صدای بلند تلویزیون مشکل ساز می شود. افرادی که دچار کم شنوایی هستند، به علت ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران ترجیح می دهند در مهمانی ها شرکت نکنند.

در این شرایط هم اعضای خانواده باید تصمیم بگیرند که به مهمانی بروند یا در منزل بمانند.اگر یکی از اعضای خانواده مان کم شنواست، نباید گاهی آن قدر سرگرم فعالیت های خود باشیم که به اطرافیانمان توجه نکنیم. بدون مقدمه، موضوع گفت وگو را عوض کنیم زیرا دنبال کردن موضوعات متنوع برای این فرد مشکل خواهد بود.

شمرده صحبت کنید توصیه می شود با افراد کم شنوا شمرده صحبت کنید.

موقعی که می خواهید درباره موضوع مهمی صحبت کنید، صدای تلویزیون را کم کنید.

درباره مشکل کاهش شنوایی عضو خانواده اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. قدرت شنوایی افراد کم شنوا به بالا یا پایین بودن صدا ارتباط دارد. یعنی برخی صداها را بهتر می شنوند.

اگر موضوع مهمی را بیان کرده اید برای اطمینان آن را تکرار کنید.

 در صورت نیاز، استفاده از سمعک را پیشنهاد دهید. ارتباط یک جاده دو طرفه است. مسئولیت فردی که صحبت می کند آسان تر کردن وضعیت است و مسئولیت فرد کم شنوا استفاده از فناوری برای آسان تر کردن زندگی برای همه اعضای خانواده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha