چطور می توان مدعی شد که فعالیت حسن هاشمی در بخش خصوصی موجب غفلت وی از مردم و پایمال شدن حقوق و منافع مردم و جامعه شود؟! در حالیکه وی در دوران فعالیت حرفه‌ای خود به مناطق فقیرنشین توجه خاص داشته و با راه اندازی واحدهای سیار بیمارستانی و صرف هزینه های میلیاردی در مناطق محروم این مهم را به اثبات رسانده است.

حمایت از محرومین ،نقطه عطف کارنامه ی وزیر پیشنهادی بهداشت
سلامت نیوز: دیروز در مراسم تحلیف دکتر حسن قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد .فردی که سابقه درخشانی در بخش خصوصی دارد و همین امر انتقاداتی را به ایشان وارد ساخته است.

چطور می توان مدعی شد که فعالیت حسن هاشمی در بخش خصوصی موجب غفلت وی از مردم و پایمال شدن حقوق و منافع مردم و جامعه شود؟! در حالیکه هاشمی در دوران فعالیت حرفه‌ای خود به  مناطق فقیرنشین توجه خاص داشته و با راه اندازی واحدهای سیار بیمارستانی و صرف هزینه های میلیاردی در مناطق محروم این مهم را به اثبات رسانده است.

به گزارش سلامت نیوز، این در حالی است که در فضای امروز کشور، اخلاق رسانه ای حکم می کند که از هرگونه جوسازی و ایجاد تشنج علیه دولت جدید برای ثبات هرچه بیشتر آن خودداری شود اما متاسفانه موج سازی های برخی از رسانه ها علیه دکتر روحانی رییس جمهور منتخب ملت و وزرای پیشنهادی ایشان ادامه دارد و انتقادات سازنده جای خود را به شایعه پراکنی ها و اهداف شخصی داده است.

متاسفانه یکی از سایت های خبری، با زیر سئوال بردن ثروت دکتر حسن هاشمی و همطراز دانستن ثروت وی با ثروت یکی از وزرای سابق سعی در نامناسب جلوه دادن انتخاب وی از سوی دکتر روحانی داشته در حالی که چنین تفسیر و مقایسه ای مناسب حال و هوای این روزهای حوزه سلامت نیست و لازم است از هرگونه سیاسی کاری و شایعه پراکنی جدا خودداری شود تا مشکلی بر مشکلات حاد شده این حوزه اضافه نشود.

به گزارش سلامت نیوز،انتشار این شایعه ها تا جایی ادامه پیدا کرد که عکس العمل برخی از پزشکان را به دنبال داشته است .

دکتر محمود جباروند مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم فارابی نخستین فردی است که در قبال این اخبار منفی موضع گرفته و در مصاحبه ای گفته است: "هاشمی درآمد خود را وقف آموزش،‌ پژوهش و ارائه خدمات پزشکی به مناطق محروم کرده است و در بیمارستان نور که وی مدیریت آن را برعهده دارد، برابر با تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت به بیماران سرویس داده می‌شود. همچنین در این مرکز درمانی موردی از دریافت هزینه‌ اضافی یا زیرمیزی که اکنون در برخی مراکز متداول است،‌ مشاهده نشده است."

انتقاداتی نیز از سوی برخی گروهها  نسبت به فعالیت دکتر هاشمی در بخش خصوصی شده است و سهامدار بودن ایشان در بخش خصوصی را یکی از نقاط ضعف وزیر میدانند و میگویند با انتخاب ایشان منافع بخش خصوصی تامین میشود و حقوق و منافع مردم نادیده گرفته میشود.

این در حالیست که دکتر حسن هاشمی به عنوان یک فعال موفق در بخش خصوصی میتواند گره کور مشکلات اقتصادی نظام سلامت را با تدبیر و تجربه خود باز گشاید.

 از طرفی فعالیت وی در بخش خصوصی در اوضاع نابسامان اقتصادی و در شرایطی که بیمه ها همیشه به بیمارستان های خصوصی بدهکارند و نیز عدم حمایت جدی دولت از این بیمارستان ها که حتی منجر به این شده که بیمارستان های خصوصی در معرض ورشکستگی و تعطیلی قرار گیرند گویای مدیریت درخشان وی در بیمارستان نور بوده و نشانگر این مسئله است که وی از اقتصاد سلامت غافل نبوده است.

لازم به ذکر است که دکتر هاشمی به عنوان یکی از پیشگامان طرح "نورآوران سلامت" بوده و با صرف هزینه های میلیاردی در مناطق محروم و ساخت و راه اندازی واحدهای سیار شامل کلینیک چشم پزشکی و اتاق عمل چشم، دست یاری به سوی مستضعفین دراز نموده است.

توجه هاشمی به قشر محروم جامعه موضوعی است که رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم فارابی نیز بر آن تاکید دارد و می گوید:« هاشمی در دوران فعالیت حرفه‌ای خود ثابت کرده است به افراد و مناطق فقیرنشین توجه خاص دارد و بیشترین فعالیت وی نیز در مرکز آموزش بیمارستان فارابی برای خدمت به محرومان جامعه بوده است.»

با این اصاف چطور می توان مدعی این شد که فعالیت وی در بخش خصوصی می تواند موجب غفلت وی از مردم و پایمال شدن حقوق و منافع مردم و جامعه شود؟!

لازم به یادآوری است که نمایندگان و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان خود بهتر می دانند که چه افرادی واجد صلاحیت هستند و ایجاد موجی از انتقادات به منظور منحرف کردن اذهان عمومی و یا تخریب چهره های نظام سلامت به دور از اخلاق رسانه ای و اصول شرع مقدس اسلام است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha