سلامت نیوز : دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، به عنوان وزیربهداشت از سوی رئیس جمهور یازدهم معرفی شد تا به عنوان کسی که باید نظام بهداشت و درمان کشور را ترمیم کند، خود را آماده کند.او در حال حاضر دارای کرسی عضویت در 4 انجمن علمی جراحی و چشم پزشکی در آمریکا و اروپاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ دکتر قاضی زاده هاشمی، در فروردین ماه 1338 در فریمان، متولد شد. پدرش عطار فریمان بود و پسر نیز در سال 56 پا بر جای پای پدر نهاد و وارد دانشکده پزشکی مشهد شد. سوابق اجرایی او نشان می دهد دکتر هاشمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از مؤسسان سازمان جهاد سازندگی بوده و با شروع جنگ تحمیلی مدت 33 ماه به عنوان یکی از طراحان مهندسی رزمی به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشته و در این مدت دوبار مجروح گردید. پس از آن نیز با حضور در مجامع علمی و طبی کشور و جهان، از خود، چهره ای شناخته شده در این عرصه ساخته است.

قاضی زاده هاشمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته چشم پزشکی است. مقالات متعدد او در زمینه چشم پزشکی و جراحی عیوب انکساری چشم، باعث شده از او به عنوان یک چهره بین المللی علمی یاد شود. وی با داشتن ده کتاب تالیفی و یکصد و پنجاه و هفت مقاله معتبر بین المللی در حوزه تخصصی، به عنوان یک مرجع تحقیقات علمی و دانشمند مطرح در محافل علمی و تخصصی جهان شناخته می شود. از قاضی زاده هاشمی به عنوان یکی از 5 چشم پزشک برتر دنیا یاد می شود که رکورد بیشترین تعدادعمل لیزیک چشم را نیز داراست.

تاکنون ابداع و راه اندازی 31 روش عمل جراحی چشم برای نخستین بار در کشور را به نام دکتر قاضی زاده هاشمی ثبت کرده اند. وی همچنین راه اندازی و هدایت تنها مرکز تحقیقات چشم پزشکی خصوصی کشور که مصوب شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است را بدون دریافت بودجه دولتی بر عهده داشته و به دلیل تلاشهای علمی اش در عرصه های مختلف تحقیقات چشم، موفق به کسب رتبه نخست شانزدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی شده است.

از افتخارات دیگر علمی دکتر هاشمی می توان به کسب عنوان محقق برتر در چهاردهمین جشنواره ابن سینا (1391)، محقق برتر جشنواره چشم پزشکی فارابی (1390)، محقق برتر گروه جراحی علوم بالینی پانزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی (1388) و نیز رتبه برتر در بورد تخصصی چشم پزشکی کشور در سال 1368 اشاره کرد. او همچنین طراح و مجری فازهای اول و دوم طرح کشوری بررسی شیوع آب مروارید در کشور بود که با توجه به افزایش تدریجی سن جمعیتی کشور حائز اهمیت فراوانی در شناخت معضلات و انجام برنامه ریزی های لازم جهت مدیریت سلامت کشور است.

دکتر هاشمی هم اکنون عضو هیات مدیره و دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران و عضو شورای راهبردی و سیاست گذاری بیمارستان فارابی و نیز شورای عالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و عضویت در شورای عالی برنامه ریزی آموزش پزشکی کشور، دبیری شورای سیاستگذاری رشته چشم پزشکی، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران،رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دبیری شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور و نیز فعالیت به عنوان مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت اول اصلاحات را نیز در کارنامه خود دارد. او همچنین از سال 1991 تاکنون عضو انجمن چشم پزشکان آمریکا است و پس از آن نیز به ترتیب به عضویت انجمن جراحان کاتاراکت و عیوب انکساری اروپا (1995)، انجمن جراحان کاتاراکت و عیوب انکساری آمریکا (1997) و انجمن جراحان قرنیه آمریکا (2005) در آمده است و تاکنون عضو هیات تحریریه و داور 6 مجله علمی معتبر داخلی و بین المللی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha