سلامت نیوز : وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حسن هاشمی،(وزیر بهداشت پیشنهادی دولت یازدهم) نیاز مالی و حب مقام ندارد و با توجه سوابق جهادی و شناختی که از مشکلات نظام سلامت دارد، می‌تواند با جلب همکاری‌های بین بخشی موجب شکوفایی عرصه سلامت شود.

محمد فرهادی در گفت و گو با فارس، افزود: نظام سلامت کشور ما با مشکلات زیادی مواجه است و هر کس در چنین شرایطی مسئولیت این وزارتخانه را قبول کند، فداکاری کرده است به خصوص اینکه این شخص فردی مانند دکتر هاشمی باشد که چشمداشت مالی و حب مقام نیز نداشته باشد.

وی افزود: دکتر هاشمی سالها در جهاد سازندگی خدمت کرده است و مدتهای طولانی در جبهه های جنگ تحمیلی حضور مستمر داشته است .روحیه جهادی او و شناخت خوبی که از سیستم بهداشت و درمان کشور دارد و همچنین سابقه درخشان در مسئولیت های اجرایی گذشته چه در جهاد سازندگی و چه در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، نوید آینده خوبی را برای نظام سلامت کشور است.

وی ادامه داد: من دکتر هاشمی را از زمانی که مسئول جهاد سازندگی استان خراسان بود و سپس با حکم دولت عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی شد می‌شناختم و با توانمندی‌های او در عرصه مدیریت و اجرا آشنا هستم.

وی در ادامه بیان کرد: اقدامات کارساز دکتر هاشمی در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی، تخصصی موجب ساماندهی خوب رشته های مختلف عمومی و تخصصی پزشکی شد که هنوز هم آثار آن دوران درخشان قابل مشاهده است.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون نیز شاهد فعالیت های خیریه دکتر هاشمی همانند کارهای جهادی وی در دوره جهاد سازندگی هستیم که در کنار فعالیتهای چشمگیر او در بخش خصوصی همواره سر منشاء اثرات خوبی در جامعه پزشکی بوده است.

وی ایجاد هماهنگی های بین بخشی را یکی از مهمترین اقدامات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و بیان داشت: بخش زیادی و شاید بیش از ۷۵ درصد از مشکلات نظام سلامت ار عهده وزارت بهداشت خارج است و وزیر بهداشت، باید توانایی ایجاد هماهنگی بین بخشی برای پیشبرد امور را داشته باشد که خوشبختانه این توانایی در حسن هاشمی وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: حضور هاشمی در وزارت بهداشت همان طور که موجب اقدامات مفیدی در عرصه دفاع مقدس در جهاد سازندگی شد، موجب شکوفایی نظام سلامت کشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha