سلامت نیوز : معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی دادرس تا کنون بیش از ۳۸ هزار دانش‌آموز، آموزش‌ها و مهارت‌های امدادی لازم را در هنگام بروز حوادث و بلایا فرا گرفته‌اند.

سید علی منیری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح ملی دادرس با همکاری وزارت آموزش و پرورش تا کنون بیش از 38 هزار دانش آموز آموزش ها و مهارت‌های امدادی لازم را در هنگام بروز حوادث و بلایا در قالب این طرح فرا گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 2 هزار و 658 آموزشگاه و ۴ هزار و 634 مربی در فرایند آموزش مهارت‌ های امدادی به دانش آموزان مشارکت داشته‌اند.

منیری همچنین از اتمام مرحله استانی «المپیاد آماده» ( المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمری) در 28 استان کشور خبر داد و گفت: مرحله کشوری «المپیاد آماده» نیمه دوم شهریور ماه  برگزار می‌شود.

وی پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، تریاژ، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، پانسمان و بانداژ، آتل بندی و چادر زنی را از عناوین و سرفصل‌های آموزشی طرح ملی دادرس عنوان کرد.

منیری گفت: همچنین افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، بهره‌مندی هدفمند از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش به‌ویژه اردوگاه‌ها در زمان قوع بلایا و حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی و سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارتهای کار گروهی را از اهداف اجرای طرح ملی دادرس بیان کرد.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: محتوای آموزش این طرح توسط جمعیت هلال احمر تدوین و پس از تایید آموزش و پرورش چاپ شده است.

منیری یادآور شد: جمعیت هلال احمر به تمام مربیان و اعضای شرکت کننده که در آزمون نهایی پذیرفته شوند گواهی پایان دوره و به مدارس شرکت کننده در طرح، گواهی رسمی تشکیل تیم مدیریت بحران مدارس اهدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، طی دو سال آینده 30 هزار مدیر و مربی مدارس و 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز 15 هزار مدرسه راهنمایی سراسر کشور با کمک وزارت آموزش و پرورش و هلال احمر 450 شهر کشور آموزش‌های لازم را در قالب طرح ملی دادرس دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha