سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 79806
سلامت نیوز : فوق تخصص روماتولوژی، علل افزایش قوس کمر را در ضعف عضلات ناحیه کمر، چاقی و بزرگی شکم -به علت ثانویه حاملگی یا تجمع مایع در داخل شکم- اختلالات مادرزادی در ستون مهره که با لیز خوردگی در ستون مهره همراه باشند؛ عنوان کرد.

محمد مهدی امام در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به طور طبیعی گودی خفیفی در کمر همه افراد موجود است و می‌توان گفت کمر همه افراد گود است ولی اگر این گودی بیش از حد معمول باشد می‌تواند به ایجاد علائمی در بیمار منجر شود.

فوق تخصص روماتولوژی گفت: این علائم شامل احساس درد و خستگی در ناحیه کمر است که به مرور زمان می‌تواند باعث گرفتگی‌های عضلانی در اطراف ناحیه کمر شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در موارد پیشرفته و درمان نشده گودی کمر می‌تواند بیرون‌زدگی تدریجی دیسک کمر را به واسطه افزایش فشار بر روی مهره‌های کمری داشته باشد.

فوق تخصص روماتولوژی، علل افزایش قوس کمر را در سه دسته عمده دانست و افزود: ضعف عضلات ناحیه کمری، چاقی و بزرگی شکم -به علت ثانویه حاملگی یا تجمع مایع در داخل شکم- اختلالات مادرزادی در ستون مهره که با لیز خوردگی در ستون مهره همراه باشند از این دسته اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: راه درمان گودی کمر بر اساس علت کاملاً متفاوت است؛ در مواقع ضعف عضلات، تقویت مناسب عضلات کمری و در مواقع بزرگی شکم ، استفاده از کرست‌های کمری، کاهش وزن و کنترل کامل بزرگ بودن شکم مؤثر است.

امام ادامه داد: در مواقع لیز خوردن مهره کمری بر اساس درجه آن نیاز به اقدامات درمانی به صورت استفاده از کرست‌های کمری، ورزش‌های مناسب و در موارد پیشرفته اقدامات جراحی ضروری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شایع‌ترین علت گودی کمر در بزرگسالان را لیز خوردگی مهره و چاقی و در کودکان را ضعف عضلات و نرمی تاندون‌ها دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha