سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 79809

سلامت نیوز : رییس انجمن قلب و عروق ایران وضعیت بهداشتی را جدا از مسائل درمانی در وضعیت مطلوبی ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم وزیر آینده این وضعیت را حفظ و برای بهبود آن تلاش کند.

دکتر فریدون نوحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: در بخش بهداشت کشور از اوایل انقلاب پیشرفت زیادی داشتیم؛ واکسیناسیون موفق، کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران از جمله پیشرفت‌های این زمینه است که وزیر آینده باید برای ارتقا و بهبود وضعیت بهداشت تلاش کند.

وی ارتقای بهداشت و موفقیت در این زمینه را نیازمند اشراف زمامدار امور مربوط به آن دانست و گفت: بهبود وضعیت بهداشت با تسلط وزیر بر امور و علاقه‌ای که وی به موضوع مراقبت‌های پیشگیری اولیه دارد میسر می‌شود.

استاد بیماری‌های قلبی عروقی بیمارستان قلب شهید رجایی به اهمیت پیشگیری در حفظ سلامتی جامعه اشاره کرد و افزود: بیماری‌ فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی با استفاده از اقدامات پیشگیرانه رفع می‌شود اما اگر افرادی به این بیماری‌ها مبتلا شوند، وظیفه نظام بهداشت کشور است تا برای درمان آنان با کیفیت قابل قبول و هزینه کم اقدام کند.

وی از آینده وضعیت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد و اظهار کرد: دکتر حسن هاشمی سوابق موفقیت‌آمیزی در بخش اجرایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش در دوره‌های قبلی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سابقه علمی درخشانی در بیمارستان تخصصی و مراکز پژوهشی داشته است.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران ادامه داد: گزینه پیشنهادی رییس‌جمهور با نگاه کارشناسانه و علمی و تکیه بر همکاری متخصصان می‌تواند آینده خوبی در بخش بهداشت، درمان آموزش پزشکی داشته باشد.

نوحی به توانمندی‌های علمی دکتر هاشمی به عنوان متخصص اشاره کرد و گفت: در شرایط استاندارد که مشکلی در زمینه مربوطه وجود نداشته باشد برای حضور یک متخصص در وزارت بهداشت، درمان و آموزش نیازی احساس نمی‌شود اما در شرایط موجود که نیازمند نگاه همه جانبه در این مسئولیت هستیم حضور فردی آگاه و علاقه‌مند می‌تواند نقش زیادی در حل مسائل داشته باشد.

رییس انجمن تخصصی قلب و عروق ایران هزینه‌های بالای درمان را از مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد: تقویت بیمه‌های درمانی و یکپارچه کردن آنها تا حدی می‌تواند هزینه‌هایی که بر دوش مردم است را کاهش دهد و طبق برنامه قانون پنجم توسعه ایران نیز سهم پرداخت هزینه‌های درمان برای مردم نیز تا 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha