سلامت نیوز : کارشناس دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگه‌داری اهداکنندگان خون سازمان انتقال خون ایران به پرسش ایسنا مبنی بر صحت علمی ادعای "ارتباط مستقیم گروه‌های خونی با شخصیت افراد" پاسخ داد.

دکتر نگین بابادی‌پور در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره توضیح داد: سازمان انتقال خون تاکنون تحقیق درباره علمی یا غیرعلمی بودن این موضوع انجام نداده است، کتاب و رفرنس معتبری نیز در این خصوص در دست نیست تا بتوان به طور رسمی درباره علمی یا غیرعلمی بودن آن اظهارنظر کرد. تصور می‌کنم در دنیا هم همین‌گونه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انجام آزمایش تعیین گروه خونی افراد وظیفه سازمان انتقال خون نیست، گفت: اگر شخصی قصد داشته باشد صرفا از گروه خونی‌اش آگاه شود باید به آزمایشگاه‌های سطح کشور مراجعه کند، البته بر روی خون‌های اهدایی آزمایشات کاملی از جمله تعیین نوع گروه خونی و آگاهی از کیفیت و سلامت انجام می‌شود.

بابادی‌پور با بیان اینکه تعیین گروه خونی اهداکنندگان به منظور سازگاری گروه خونی فرد دهنده با بیمار گیرنده اتفاق می‌افتد، گفت: باید خون های دریافتی در امنیت و سلامت کامل باشند. در غیراین صورت سازمان انتقال خون تعهدی برای انجام آزمایشات خونی و تعیین گروه خونی ندارد، بلکه متعهد به تامین خون سالم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha