سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 79825

سلامت نیوز : رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به ارزیابی خود از برنامه پزشک خانواده، این طرح را گامی در جهت توسعه اجتماعی کشور خواند و گفت: به نظر می‌رسد این طرح نیاز به بازنگری مفاهیم پایه و مشترک دارد و لازم است بسیاری از زیرساخت‌هایی که متناسب با طرح تامین نشده ایجاد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علیرضا زالی در نشست بررسی راهکارها و چالش های برنامه پزشک خانواده با حضور دکتر سید حسن هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت با تاکید بر تامین زیرساخت های فرهنگی افزود: لازم است آگاه سازی و اطلاع رسانی درخصوص برنامه پزشک خانواده هم در بین جامعه پزشکی و هم در بین مردم بیش از گذشته صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید همه ملاحظات توسعه اجتماعی در این طرح بزرگ ملی دیده شود افزود: لازمه رسیدن به توسعه اجتماعی، اجرای اصلاحات در سلامت کشور است و یکی از پیامدهای اصلاح سلامت کشور، اجرای دقیق، به موقع، صحیح و مبتنی بر شواهد علمی و بدون شتابزدگی برنامه پزشک خانواده است.

زالی با تاکید بر تدوین شیوه نامه اجرایی نسبتا ثابت و مدون با نظر عناصر دخیل در برنامه پزشک خانواده گفت: لازم است آنچه تاکنون تحت عنوان ویرایش و نسخ مختلف اجرایی پزشک خانواده تهیه شده با یک نگاه علمی، مورد واکاوی و تحلیل کامل آسیب شناسانه قرار گیرد و مبانی و مشخصات مختلف این طرح استخراج شده و اجرای آن بیش از گذشته مورد ارزیابی خارجی قرار گیرد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی در خاتمه تامین اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح پزشک خانواده را ضروری خواند و افزود: اعتباراتی که تاکنون به این طرح اختصاص یافته ناکافی و غیرشفاف بوده که لازم است در این خصوص نیز بازنگری شده و برای سال 93 در بودجه ریزی حوزه بهداشت و درمان به این بحث توجه ویژه ای صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha