سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
سلامت نیوز : مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، در 95 حادثه ویژه رخ داده طی هفته گذشته که به اعزام 162 آمبولانس و بیش از 320 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث منجر شد، 359 مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در هر حادثه منجر به جرح و آسیب و ظهور علائم جسمی به طور ناگهانی می توان با اورژانس 115 تماس گرفت مواردی مانند اورژانس‌های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس‌های گوارشی ( خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان (سقط) ، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید)، اعصاب ( تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید از جمله آن است.

با تهیه کیف کمک های اولیه در وسیله نقلیه و منزل خود برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشید.

هنگام رخداد هر حادثه‌ای در صورت وجود مصدوم از اورژانس 115 کمک بخواهید. در صورت تماس با شماره 115 ، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنید.

برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس 115 بر بالین بیمار، در اعلام آدرس محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر استفاده کنید( مانند مسجد، چهارراه، تابلو بزرگ مغازه ها یا ادارات).

از ازدحام در محل حادثه خودداری کنید.از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کرده مسیر خودروی امدادی را باز نگه دارید. با فرا گرفتن آموزشهای کمک های اولیه می‌توانید یک امدادگر برای خانواده  خود باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha