یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7984

جدیدترین یافته پزشكان و پژوهشگران نشان می دهد كه رعایت یك سری رفتار و عادت دهگانه كه مهمترین آن ها تلاش برای كسب اعتماد به نفس و داشتن استقلال رای است باعث افزایش بازده مغز می شود.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری رویترز، داشتن حس كنجكاوی و دنبال كسب یافته های جدید باعث افزایش فعالیت میلیاردها نرون و سیناپس عصبی در مغز شده و به دنبال آن بهبود عملكرد مغز را به دنبال دارد.
همچنین به گفته پزشكان رعایت دقت و انتخاب صحیح نوع رژیم غذایی تاثیر بسزایی در افزایش كارایی مغز دارد.
این گزارش حاكی است، به گفته پزشكان توجه به این نكته كه مغز یكی از اعضای بدن است و باید ورزش های لازم و مربوط به این عضو بدن صورت گیرد سومین عامل درافزایش بازده مغز به شمار می آید.
مثبت اندیشی و سعی در مطابق شدن با محیط های جدید و مغشوش در صورت ضرورت رامی توان به عنوان چهارمین و پنجمین افزایش بازده مغز در هنگام تفكر و فعالیت های روزانه نام برد.
دانشمندان و پزشكان با خاطرنشان كردن این نكته كه انسان ها تنها موجود مختار و دارای قوه تعقل و تصمیم گیری و دارای استقلال در جهان هستند از این عامل به عنوان ششمین اهرم تقویت كارایی مغز یاد كرده اند.
همچنین انجام مسافرت های گوناگون و مواجه با شرایط گوناگون و تمرین تصمیم گیری های مناسب با هر شرایط خاص باعث تقویت قوای مغز افراد می شود و می توان از آن به عنوان هفتمین عامل تقویت كننده مغز نام برد.
به گفته پزشكان تلاش در كسب اعتماد به نفس در تصمیم گیری های روزمره و تاثیر نگرش كلی از افرادی كه با آن ها مراوده داریم حتی اگر به قیمت تصمیم گیری اشتباه منجر شود هشتمین عامل در افزایش بازده مغز است.
یادآور می شود، دانشمندان به صورت اجماع تمرین دوست داشتن و عشق ورزیدن به همه افراد واشیاء اطراف و خندیدن و لبخند زدن به همه مشكلات را نهمین و دهمین عامل افزایش بازده مغز در افراد می دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha