چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 79858
سلامت نیوز : یکی از رایج ترین شکایات کسانی که روزه می گیرند بوی بد دهان است که بخاطر خشکی دهان ایجاد می شود. در اینجا به چند روش برای از بین بردن بوی بد دهان اشاره می کنیم:

1. در کل روز بهداشت دهان را رعایت کنید. بعضی افراد وقتی روزه هستند مسواک نمی زنند، باید بدانید که تا وقتی چیزی نخورید روزه شما باطل نمی شود، پس مسواک بزنید تا دهانتان خشک و چسبنده نباشد.

2. نوشیدن آب فراوان همیشه توصیه می شود. دو تا سه لیوان آب نوشیدن در ساعات پس از افطار باعث می شود که روز بعد بدنتان کم آب نباشد.

3. مصرف ویتامین ث از طریق خوراکی هایی همچون پرتقال و هندوانه باید ادامه یابد زیرا از رشد باکتری جلوگیری می کند. ویتامین ث را از طریق میوه جات طبیعی و نه مکمل ها بدست آورید تا دهانتان بوی بد ندهد.

4. پنیر دارای فسفات هایی است که بزاق سازی را افزایش می دهد. پنیر پر از کلسیم است و باید خورده شود تا از حس خشکی دهان پیشگیری شود.4

5. ادویه جاتی مانند رزماری، نعناع و هل را شب قبل از روزه مصرف کنید تا با بوی بد دهان مبارزه کنید.

6. از خوردن غذاها و خوراکی های بودار مانند پیاز و سیر پرهیز کنید تا طعم بدی در دهانتان باقی نگذارند.

7. استفاده از مسواک های سنتی در زمان روزه گرفتن توصیه می شود. مسواک های سنتی اسلامی شاخه هایی هستند که به کشتن پلاک دندان، باکتری و ... کمک می کنند و حضرت محمد (ص) بسیار به آن توصیه نموده اند.

8. سیگار نکشید زیرا سیگار کشیدن طعم بدی در دهانتان باقی می گذارد و باعث می شود که به مایعات احتیاج پیدا کنید. در واقع ماه رمضان بهترین زمان برای ترک سیگار است.

منبع : سایت برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha