چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 79864

با توجه به دیدگاه های حسن هاشمی در حوزه سلامت و وزارت بهداشت، همچنین استفاده از مسئولین و نیروی انسانی مجرب در این وزارت خانه، نظر مجلس به وزیر پیشنهادی بهداشت مثبت است.

نظر مثبت مجلس به˝حسن هاشمی˝ برای وزارت بهداشت
سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به دیدگاه های حسن هاشمی در حوزه سلامت و وزارت بهداشت، همچنین استفاده از مسئولین و نیروی انسانی مجرب در این وزارت خانه، نظر مجلس به وزیر پیشنهادی بهداشت مثبت است.

سلیمان عباسی در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که نظر کمیسیون اجتماعی مجلس به دکتر "سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی" برای وزارت بهداشت و درمان چیست، اظهار داشت: نشست تخصصی که با دکتر "سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی برگزار شد، با توجه به دیدگاه ها ی حسن هاشمی در حوزه سلامت و وزارت بهداشت، همچنین استفاده از مسئولین و نیروی انسانی مجرب در این وزارت خانه ، پیش بینی من این است که در آینده عملکرد های مثبتی در وزارت بهداشت به نمایش خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: در این نشست 9 پیشنهاد را در حوزه سلامت ارائه شده است که اگر این طرح ها به اجرا برسد، وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید گامی بلند درعرصه بین اللملی در حوزه بهداشت برمی دارد.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر بهداشت باید عملکرد و رویکردی بهداشتی از خود به نمایش به گذارد، افزود: باید برای احیا و تشکیل مجدد شورای عالی سلامت تلاش و پی گیری شود. همچنین وزارت بهداشت در دولت یازدهم باید نظم و ساماندهی در نیروی انسانی داشته باشد، به این منظور که هر فرد در مسئولیت و جایگاه مناسب خود ایفای نقش کند.

عباسی گفت: ساماندهی و نظم در امور مالی در وزارت بهداشت برقرار شود، به این منظور که هزینه بالایی که در بخش های وزارت بهداشت باید این هزینه ها حفظ و کنترل شود. همچنین برای انتخاب هیئت امنای دانشگاه ها از افرادی توانمند در مسائل اداری، مالی در حوزه بهداشت و درمان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در عرصه مدیریت دانشگاه های علوم پزشکی باید از پزشکان عمومی استفاده و لزومی ندارد ریاست دانشگاها، به دست افراد فوق تخصص و متخصص اداره شود، افزود: به این منظور زمانی از افراد متخصص و مجرب برای ریاست دانشگاه های علوم پزشکی استفاده می شود، علم و تجربه و بیماران خود را در این دوره ریاست از دست خواهند داد به همین دلیل مجبور به کم کاری و توجه نکردن به ایفای نقش و ریاست خود می شوند. با تربیت وآموزش پزشکان عمومی در مسائل اقتصادی و مدیریتی ، این مشکل برطرف و توجه بیشتری به این منصب خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در حال حاظر یکی از مشکلات در کشور، کمبود دارو به خصوص برای بیماران خاص است که این مشکل تنها توسط وزارت بهداشت حل و برطرف شود، خاطر نشان کرد: باید وضعیت دارو در کشور سرو سامان یابد و دیگر شاهد کمبود دارو در کشور نباشیم ، و همچنین باید برای مشکلات بیماران صعب العلاج برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد. علاوه براین تعرفه های درمانی و پزشکی باید مشخص شود.

عباسی در پاسخ به این سوال که عملکرد وزارت بهداشت در دوره دهم را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت: فعالیت های مثبت و خوبی در وزارت بهداشت در دوره دهم انجام شده است. تاسیس و تجهیز بیمارستان های کشور، دستاورد های علمی و پزشکی، افزایش هیئت علمی و تربیت دانشجو ، از عملکرد های مثبت دولت دهم است.

وی در پایان گفت: باید از نقاط قوت دولت اینده برای پیشرفت علمی کشور استفاده شود همچنین مطر ح شدن مشکلات پزشکی و علمی در کشور نشانه ضعف دولت دهم نیست بلکه این دولت تلاش زیادی برای ارتقاء و پیشرفت در حوزه سلامت انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha