چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵

نشاط اجتماعی لازمه وجود یک جامعه سالم و مطلوب است، تنها در این صورت است که آسیب‌های اجتماعی کاهش میابد.

امنیت اجتماعی زاییده نشاط اجتماعی است
سلامت نیوز : سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: نشاط اجتماعی یک احساس طولانی مدت است که فراتر از شادی‌های لحظه‌ایست. نشاط اجتماعی لازمه وجود یک جامعه سالم و مطلوب است، تنها در این صورت است که آسیب‌های اجتماعی کاهش میابد.

موسوی چلک خاطر نشان کرد: احساس زندگی در صورتی بین مردم شکل می‌گیرد که نشاط اجتماعی وجود داشته باشد و انگیزه برای کار و تلاش نیز بیشتر می‌شود. در نتیجه چنین جامعه‌ای‌، مسیر پیشرفت و ترقی را طی خواهد کرد.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌تواند در جامعه ایجاد نشاط کند توجه به سلامت اجتماعی است. راه دیگر نیز تقویت هویت فرهنگی در میان مردم است. گذشتگان ما به‌خوبی این موضوع را درک کرده بودند و می‌دانستند با هم بودن ایجاد نشاط اجتماعی می‌کند.

موسوی چلک تصریح کرد: نباید در ایجاد نشاط و شادی افراط یا تفریط داشت و باید در این مقوله مدیریت لازم را اعمال کرد در این مقوله باید بیش از حرف زدن به عملگرایی گرایش داشته باشیم تا بلکه اقدامی صورت گیرد.
 
وی افزود: سلامت اداری نکته دیگر در افزایش نشاط اجتماعی است، شایسته‌سالاری در نظام اداری ایجاد نشاط می‌کند. در این بین با مشارکت همه افراد جامعه می توان از همه ظرفیت ها برای افزایش نشاط اجتماعی استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha