چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 79887

میزان بارش در استان تهران در سالجاری نسبت به میانگین بلندمدت 18 درصد کاهش یافته است این در حالیست که در سال گذشته 34 درصد نیز بارش‌های اضافه بر میانگین بلندمدت داشته‌ایم.

کاهش 18 درصدی بارش در تهران

سلامت نیوز : مشاور رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: میزان بارش در استان تهران در سالجاری نسبت به میانگین بلندمدت 18 درصد کاهش یافته است.

پرویز رضازاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به آمار بلندمدت هواشناسی افزود: این در حالیست که در سال گذشته 34 درصد نیز بارش‌های اضافه بر میانگین بلندمدت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون 96 درصد از بارش‌های مورد انتظار سالانه در کل کشور دریافت شده است، افزود: معمولا کاهش یا افزایش 10 درصدی میزان بارش را عادی تلقی می‌کنیم و از آنجا که امسال نیز تنها چهار درصد کاهش بارش داشته‌ایم می‌توان گفت که امسال از نظر میزان بارش، سالی کاملا معمولی است این در حالیست که میزان بارندگی در سال 91 طی این مدت 12 درصد از میانگین بلندمدت کمتر بوده است که این امر نشان می‌دهد امسال در وضعیت بهتری قرار داریم.

مشاور رییس سازمان هواشناسی با بیان اینکه به طور کلی بارندگی قابل توجهی در تابستان صورت نمی‌گیرد، افزود: امسال نیز بجز در استان‌های گیلان، مازندران و تا اندازه‌ای گلستان تا پایان امسال بارش قابل توجهی نخواهیم داشت.

سیستان و بلوچستان بیشترین بارش کشور را داشته است

رضازاده به ایسنا گفت: در برخی سال‌ها در مناطق جنوب شرقی کشور مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس بارش‌های تابستانی داریم چرا که در مرداد ماه الگوی بارش کشورهای هند و پاکستان به داخل کشور کشیده می‌شود.

به گفته وی در مرداد ماه بارش‌های شدیدی را در استان‌های سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از هرمزگان، کرمان، مناطق شرقی استان فارس شاهد بودیم که بدین ترتیب باید گفت بارش‌های مناسبی را در مردادماه در جنوب و جنوب شرق کشور داشته‌ایم.

تهران خنک‌تر می‌شود

مشاور رییس سازمان هواشناسی کشور از کاهش دمای شهر تهران در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: در روز چهارشنبه دمای هوای تهران به 34 درجه می‌رسد اما در آخر هفته مجددا با 2 درجه افزایش، گرم‌تر می‌شود.

رضازاده تصریح کرد: البته پس از سه چهار روز با کاهش گرمای هوا، حداکثر دما به حدود 34 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده و تهران خنک‌تر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha