عضوهیات مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی گفت: در حالی كه مسوولان، توزیع داروی خوراكی تالاسمی (اسورال) در شهریور ماه را وعده داده بودند، اما هنوزهیچ یك از بیماران این دارو را دریافت نكرده‌اند.

محمدرضا مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: همچنین از میان 21 مركزی كه به عنوان توزیع كننده اسورال انتخاب شده‌اند، این دارو تنها به هشت مركز تحویل داده شده است كه این مراكز نیز هنوز اقدام به توزیع دارو نكرده‌اند.

وی علت عدم دسترسی بیماران به داروی خوراكی دسفرال را نامعلوم عنوان كرد و گفت: این در حالی است كه مبتلایان به تالاسمی هنوز در تهیه داروی تزریقی(دسفرال) با مشكلات جدی مواجه هستند.

این عضو انجمن حمایت از بیماران تالاسمی به وعده مسوولان مبنی بر رفع مشكل كمبود داروی بیماران تالاسمی اشاره و تصریح كرد: داروی تزریقی تالاسمی هنوز به صورت سهمیه‌ای و كمتر از میزان مورد نیاز در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

مشهدی گفت: اگر چه رفع مشكل كمبود داروی تالاسمی به زمان توزیع داروی خوراكی ساخت داخل كشور موكول شده بود، اما در حال حاضر بیماران نه تنها به اسورال دست نیافته‌اند، بلكه همچنان با كمبود داروی تزریقی نیز مواجه هستند.

وی یكی دیگر از معضلات دارویی پیش روی بیماران تالاسمی را خلف وعده مسوولان در مورد رایگان بودن داروی خوراكی برشمرد و به ایسنا، گفت: دسفرال به طور رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گرفت، اما متاسفانه برخلاف وعده‌های داده شده، بیماران ناچار به پرداخت حدود 30 هزار تومان در ماه برای تهیه این داروهستند.

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی، هزینه هر ویال داروی خوراكی تالاسمی را سه هزار و 500 تومان خواند و یادآور شد: یارانه تعلق گرفته به اسورال از سوی دولت تنها 3 هزار تومان است.

مشهدی افزود: البته پرداخت این هزینه مشكل چندانی را برای بیماران به وجود نمی‌آورد، به شرط آن‌ كه اثر بخشی دارو به اثبات برسد.

وی گفت: كمبود و سهمیه بندی داروی تزریقی تالاسمی در حالی است كه داروی خوراكی تنها برای حدود سه هزار بیمار توزیع خواهد شد و سایر بیماران باید همچنان از داروی تزریقی استفاده كنند.

این عضو انجمن تالاسمی به كمبود شدید دارو در استان مازندران اشاره كرد و گفت: در روزهای گذشته نیز بسیاری از بیماران با مراجعه به انجمن از مشكلات دارویی خود ابراز نگرانی كرده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر 18 هزار و 616 بیمار تالاسمی در كشور وجود دارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha