سلامت نیوز: وزیر بهداشت پیشنهادی دولت یازدهم درباره تكلیف انتزاع دانشگاه علوم پزشكی تهران و ایران با توجه به تخصیص نیافتن كد بودجه مستقل برای دانشگاه ایران عنوان کرد: این دولت با شعار اعتدال و قانون گرایی بر سر كار آمده است و ما باید مر قانون را اجرا كنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی تهران، دكتر هاشمی روز سه شنبه 8 مرداد 92 به همراه دكتر دلاوری، معاون بهداشتی دانشگاه از مركز بهداشتی درمانی شهید رجایی و خانه بهداشت تبائین در كهریزك بازدید كرد و در جریان آخرین وضعیت نظام شبكه و مراقبت های بهداشتی اولیه در كشور قرار گرفت.

وی مهمترین برنامه خود را در كوتاه مدت رفع مشكلات جاری بیان كرد و گفت: شاید مهم ترین مشكل فعلی نظام سلامت كه به وضع معیشت مردم هم برمی گردد بحث دارو است و پس از آن بحث پزشك خانواده است.

وی افزود: به نظرم بحث پزشك خانواده  یك كاری است كه نابسامان است و باید یك بازنگری در آنچه كه تاكنون انجام شده صورت گیرد و البته مهم تر از همه این ها منابع مالی است كه امیدوارم دولت حمایت كند.

دكتر هاشمی در پاسخ به این سوال كه تكلیف انتزاع دانشگاه علوم پزشكی تهران و ایران با توجه به پایان مهلت مقرر( 31 تیر 92 ) و تخصیص نیافتن كد بودجه مستقل برای دانشگاه ایران چه خواهد شد گفت: این دولت با شعار اعتدال و قانون گرایی بر سر كار آمده است. ما باید مر قانون را اجرا كنیم و تابع هر آنچه كه دستگاه های بالادستی تصویب كرده اند باشیم. باید دید كه قانون چه می گوید و همه تابع آن باشیم و آن را رعایت كنیم. من خودم نظری شخصی برای این موضوع ندارم باید بررسی كنم و ببینم چه اتفاقاتی در این یكی دو ماهه افتاده است.

وی در پایان، هدف از بازدید خود از مركز بهداشتی و درمانی شهید رجایی و خانه بهداشت تبائین در كهریزك را بیان كرد و گفت: من با نظام شبكه بهداشتی بیگانه نیستم و با خانه های بهداشت و خدمات زیادی كه وزارت بهداشت در سطح اول در مناطق روستایی در حال ارائه است آشنا هستم. سیستم شبكه بیش از دودهه است كه شكل گرفته و این بازدید را دوست عزیزم دكتر دلاوری، معاون بهداشتی ترتیب داد تا اطلاعاتم به روز شود كه برایم خیلی مفید بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha