سلامت نیوز : طی سه روز گذشته با شدت گرفتن بارش باران در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان سیل به 52 روستا و 15 شهرستان در این استان‌ها به وقوع پیوست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به هموطنانمان در 4 استان سیل زده گفت: 7 شهرستان با 35 روستای تابعه در استان سیستان و بلوچستان، شهرهای ساردوئیه، بافت، جیرفت، بم و 12 روستای تابعه استان کرمان دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

وی افزود: همچنین شهرهای شیراز، فسا، زرین دشت در استان فارس و منطقه گوهران در استان هرمزگان نیز با بالا آمدن آبهای سطحی در این استان‌ها دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند که در این راستا 40 تیم امدادگر برای پیشگیری از فوت یا خسارت‌های جانی برای امدادرسانی به هموطنان سریعا وارد عملیات شدند.

به گفته درخشان تاکنون از مجموع یک هزار و 250 نفر از هموطنانی که امدادرسانی شده‌اند 820 نفر در 300 دستگاه چادر امدادی اسکان داده شده‌اند.

این مسئول در جمعیت هلال احمر در مورد تلفات ناشی از سیل گفت: طبق آمار امدادگران هلال احمر یک پسربچه 8 ساله در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان و یک دختر بچه در شهرستان بم قربانی سیل شده‌اند.

وی گفت: با وقوع سیل علاوه بر ورود آب به منازل مسکونی تردد در برخی معابر نیز به سختی انجام می‌شود تا جایی که امدادگران مجبور به رهاسازی یک دستگاه اتوبوس در محور ایرانشهر چابهار و 10 خودروی سواری در محور بم دلیجان شده‌اند.

وی از هموطنان خواست تا از تردد بی‌مورد در مسیرهای ذکر شده بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha