سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه معتقد است: پرخوری بعد از ماه رمضان زمینه بروز سوءهاضمه شدید و رفلاکس معده را ایجاد می کند.

فرزاد بابایی در گفت وگو با (ایسنا) ، گفت: در روزهای ماه رمضان دستگاه گوارش افراد به 16 ساعت خالی ماندن و الگوی تغذیه‌ای خاص این ماه عادت کرده و نباید فورا بدن را وارد شرایط جدید کرد.

به گفته وی مصرف زیاد مواد غذایی و خوردن شدید باعث ایجاد سوء هاضمه و بازگشت غذا و اسید معده می شود که در طولانی مدت امکان زخم معده و سرطان را فراهم می کند.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه در این ماه بدن فرد مقدار زیادی آب، کمی چربی و بافت پروتیئنی از دست داده است، خاطرنشان کرد: لازم است در روزهای بعد از ماه رمضان آب از دست رفته بدن را جبران کرد و باید افراد به میزان کافی مایعات دریافت کنند.

بابایی یادآوری کرد: در روزهای بعد از ماه رمضان باید هر شش گروه مواد غذایی را در وعده های روزمره گنجاند و یک برنامه غذایی متعادل را تدوین کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد تصور می کنند در ماه رمضان میزان زیادی از ویتامین های بدن خود را از دست داده اند و شروع به ویتامین تراپی خودسرانه خود می‌کنند.

این کارشناس تغذیه افزود: تفکر از دست رفتن ویتامین های بدن اشتباه است و به هیچ وجه چنین اتفاقی در ماه رمضان برای بدن افراد رخ نمی دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha