سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: مطالعات نشان می‌دهد مصرف بیش از حد قرص امگا 3 موجب افزایش چربی خون می‌شود.

سید مرتضی صفوی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به موادی مانند اسیدهای چرب و پروتئین‌ها نیاز دارد، اظهار کرد: اسیدهای چرب اجزای تشکیل دهنده چربی‌ها هستند و بدن قادر به تولید انواع ضروری آن نیست و باید از طریق مواد غذایی تامین شوند.

وی تصریح کرد: اسیدهای چرب به دو گروه اشباع شده و غیر اشباع شده تقسیم می‌شود و امگا 3 جز گروه اسیدهای چرب غیراشباع شده است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه با مصرف غذاهای دریایی و به ویژه ماهی دریای جنوب نیازی به استفاده قرص‌های امگا سه نیست، افزود: امگا 3 به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب آلفالینولئیک ALA.ایکوزا پنتانوئیک، EPA، دوکوزا هگزانوئیک و DHA. برای بدن مفید است.

صفوی در ادامه خاطرنشان کرد: این اسیدها در بدن ساخته نمی‌شوند و در مواد غذایی نیز یافت نمی‌شود بنابراین برای تامین آن‌ها بهتر است از مکمل‌های غذایی مانند امگا 3 استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ماهی‌های دریای جنوب و اقیانوس بهترین تامین منابع امگا 3 است، اضافه کرد: مصرف این ماهی‌ها به علت اینکه از املاح و مواد دریایی تغذیه می‌کنند بهتر از نمونه‌های پرورشی است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف مکمل‌های امگا 3 در حد معمول به ویژه برای افرادی که غذاهای دریایی مصرف نمی‌کنند توصیه می‌شود، اضافه کرد: زنان باردار و شیرده باید از ماهی که احتمال وجود جیوه در گوشت آن‌ها کم است استفاده کنند زیرا در این دوران تغذیه مادر اهمیت بسیاری دارد.

صفوی با بیان اینکه نباید در مصرف مکمل‌های غذایی زیاده‌روی کرد، تصریح کرد: مصرف مکمل‌ امگا 3 بدون نظر پزشک تغذیه صحیح نیست زیرا در صورت زیاده‌روی سیستم ایمنی بدن را با مشکل مواجه می‌کند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف غذاهای دریایی هفته‌ای دو بار توصیه می‌شود، ادامه داد: غذاهای دریایی به بهبود سلامت استخوان، پوست، مو و حافظه کمک می‌کند و افرادی که غذای دریایی مصرف نمی‌کنند با تجویز متخصص تغذیه و یا متخصص داخلی از مکمل‌ها مانند قرص امگا 3 استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha