سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اقدامات اورژانس در روز عید سعید فطر را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدتقی طالبیان دراین‌باره گفت: در عید فطر امسال همانند سال‌های گذشته تمامی مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و تکنیسین‌های اورژانس سراسر کشور برای امدادرسانی به نمازگزاران در موارد پزشکی احتمالی در حالت آماده‌باش قرار دارند و همچنین در محل‌های برگزاری نماز عیدسعید فطر نیز آمبولانس و تکنیسین‌های اورژانس 115 حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بیش از 350 دستگاه آمبولانس، 20دستگاه اتوبوس آمبولانس، 20دستگاه موتورآمبولانس به همراه بیش از 1000 تن از پزشکان، پرستاران و تکنیسین‌های اورژانس 115 همراه با تجهیزات و امکانات پزشکی موردنیاز در محل برگزاری نماز عید فطر تا پایان مراسم مستقر خواهند بود گفت: در صورت نیاز خدمات پزشکی و امدادی رایگان در طول زمان برگزاری نماز به هموطنان ارائه خواهد شد.

به گفته طالبیان 797 پایگاه شهری اورژانس 115 در سراسر کشور در این روز در آماده‌باش کامل خواهند بود.

وی با اشاره به تمهیدات اورژانس پایتخت در روز نماز عید سعید فطر نیز اظهارکرد: مرکز اورژانس تهران به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان در مراسم عیدسعید فطر از طرف ستاد اجرایی نمازجمعه در برگزاری مراسم نماز عیدفطر، مسئولیت امدادی درمانی شرکت‌کنندگان در این مراسم را عهده‌دار است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ادامه‌داد: در این طرح تعداد 90 دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس و پنج دستگاه خودروی فرماندهی و حدود 300 تن از پرسنل انسانی با همکاری آمبولانس‌های هلال‌احمر، شهر سالم و ارتش شرکت دارند.

طالبیان شروع استقرارها در این طرح را از حوالی ساعت یک بامداد اعلام کرد و گفت: تمامی آمبولانس‌ها در محل‌های از پیش تعیین شده مستقر می‌شوند و تا پایان مراسم نماز عیدسعید فطر در دانشگاه تهران حضور دارند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور افزود: نمازگزاران می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به واحدهای مستقر با شماره 115 نیز تماس بگیرند و از خدمات پزشکی رایگان بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha