محققان دانشگاه صنعتی امیركبیر خمیر جدیدی برای درمان بیماری بازگشت ادراری كودكان ارائه كردند.

مسعود حافظی اردكانی مجری طرح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینكه عفونت ادراری پس از عفونت های دستگاه تنفسی دومین بیماری است كه كودكان را مبتلا می كند،افزود: یكی از عوامل مستعد كننده در ایجاد عفونت های ادراری، بازگشت ادرار از مثانه و تخریب كلیه هاست .
وی تصریح كرد: هم اكنون درصد قابل توجهی از جمعیت كشورمان را كودكان تشكیل می دهند و از جمله بیماری های مهم در آنها عفونت ادراری است كه از نظر شیوع پس از عفونت های دستگاه تنفسی رتبه دوم را دارد.
مهندس حافظی با اشاره به عوارض بیماری بازگشت ادراری از جمله آسیب به كلیه به ویژه در كودكان گفت: برای درمان این بیماری روشی های مختلفی از جمله درمان طبی، جراحی و آندوسكوپی وجود دارد كه امكان بروز برخی خطرات و عوارض در درمان طبی و همچنین مشكلات جراحی، آندوسكوپی را به عنوان روش برتر مطرح و مورد توجه پزشكان معرفی كرده است.
وی ادامه داد: در این روش با تزریق نوعی خمیر سفت شونده در زیر مخاط در ناحیه اتصال به مثانه، احتمال اتساع لوله در آن منطقه برطرف شده و دریچه یك طرفه موجود در قالب به درستی عمل خواهد كرد.
مجری طرح نوآوری پروژه را در روش جدید بهبود تزریق پذیری این خمیر عنوان كرد و گفت: در خمیرهای متداول تا درمان قطعی هر شش ماه نیاز به تزریق مجدد وجود دارد كه این زمان طولانی تر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha