سلامت نیوز : یک روانشناس تربیتی به والدین توصیه کرد: در پاسخ به پرسش‌های جنسی کودکان صادقانه رفتار کنند تا اعتماد کودکان به والدین در سنین بزرگسالی خدشه‌دار نشود.

منیژه ایوبی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: در پاسخ دادن به سئوال‌های جنسی کودکان زیر سن دبستان، والدین باید کامل و نه بیشتر از سئوال وی، صادقانه و با اصطلاحات درست و علمی برای کودکان توضیح دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور مثال وقتی کودک از نحوه تولد خود سئوال می‌پرسد، والدین می‌توانند به جای جواب‌های چون خریدن کودک از بیمارستان با استفاده از تمثیل از حیوانات توضیح دهند و در صورت مطرح شدن سوال های جزئی‌تر می‌توانند پاسخ‌های خود را تا حدی گنگ ارائه دهند.

این روانشناس به تکنیک توجه برگردانی برای مقابله با کنجکاوی بیشتر کودکان اشاره کرد و افزود: والدین باید تا حدی به کودکان توضیحاتی ارائه دهند اما در مقابل کنجکاوی بیشتر نباید برخورد نامناسب داشت و می‌توانند با تکنیک توجه برگردانی موضوع بحث را به سمت دیگری منحرف کنند.

وی سئوالات کودکان را راهی برای سنجش و آگاهی از چالش‌ها و دغدغه‌های فکری آنان دانست و اظهار کرد: من به والدین توصیه می‌کنم که در این شرایط در سئوالات کودکان دقت کنند تا با ذهن و اطلاعات آن و همچنین دانسته های او آشنا شوند.

ایوبی روش مطرح کردن موفق مسائل جنسی برای کودکان را نیاز به آموزش ویژه برای والدین دانست و افزود: چگونگی بیان و توضیح این مسائل برای خانواده‌ها بسیار ضروری است و باید برای این آموزش به والدین برنامه‌ریزی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha