سلامت نیوز :  محمد حسین تقدیسی امروز در نشست خبری که به مناسبت چهارمین جشنواره ملی رسانه‌های سلامت برگزار شد، گفت: در چند سال اخیر دبیرخانه سبک زندگی سالم در وزارت بهداشت راه‌اندازی شد تا در ارتباط با این موضوع اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: سبک زندگی سالم از محورهای اصلی این جشنواره رسانه‌های سلامت است و در این جشنواره حدود 20 مورد از بخش خصوصی ثبت‌نام کرده‌اند.

تقدیسی با اشاره به پورتال زندگی سالم، گفت: این برنامه قرار است تا پایان سال توسعه یابد و در این پورتال 7 سرویس الکترونیک ارزیابی نمایه توده بدنی، ارزیابی الگوی غذایی، ارزیابی فعالیت بدنی، ارزیابی سلامت روان، افسردگی، عزت نفس و سرویس الکترونیک ترک سیگار در این سامانه بارگزاری شده است.

مدیرکل دفتر ارتقای آموزش سلامت وزارت بهداشت گفت: مردم به دنبال مرجعی هستند که بتوانند به آن اعتماد کنند بنابراین درمورد سبک زندگی سالم مطالبی که مورد تائید وزارت بهداشت است در این سایت‌ها ارائه می شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه آموزش الکترونیک سبک زندگی سالم با تلفیق فضای مجازی و تلویزیون گفت: این شبکه در 4 جلسه آموزش می‌دهد و تاکنون 6 هزار نفر در آن ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: کتابخانه همراه از دیگر برنامه‌هایی است که تاکنون یک میلیون و 400 هزار نفر از آن بازدید کردند.

تقدیسی گفت: از پورتال زندگی سالم (Salem.ir) تاکنون 365 هزار نفر بازدید کردند و به دنبال اثربخشی این مطالب هستیم.

وی از راه‌اندازی مرکز رشد فن‌آوری رسانه‌های دیجیتال و فروشگاه مجازی رسانه‌های سلامت خبر داد و گفت: چهارمین جشنواره ملی رسانه‌های سلامت دی‌ برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا 30 مهرماه است.

مدیرکل دفتر ارتقای آموزش سلامت وزارت بهداشت گفت: سرویس ترک سیگار برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است، در این سرویس کاربران با ثبت‌نام در سامانه و پاسخ به سوالات مشخص در سیستم ترک، ثبت‌نام می‌کنند و دستور ترک سیگار را به صورت هوشمند از سامانه دریافت می‌کنند،این سرویس از مجموعه برنامه‌های جدید پورتال زندگی سالم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha