چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 79933
سلامت نیوز : معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کارگروهی در کمیسیون کشاورزی مجلس به منظور بررسی قانون جامع تالاب های کشور خبر داد.

مسعود باقرزاده کریمی در گفت و گو با پانا، با اعلام این خبر اظهار داشت: قرار شد قانون جامع تالاب ها را در کمیسیون کشاورزی بررسی کنیم که قرار شد مواردی که در مورد تالاب ها موجود است را اصلاح کنیم که در این راستا کارگروهی در این کمیسیون تشکیل شد که در آن همه دستگاه های دولتی و نمایندگان مجلس در آن عضو هستند.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بر این اساس 3 هفته به این کارگروه مهلت داده شد تا اصلاحات انجام شود، روز گذشته دومین هفته بررسی این طرح در کمیسیون کشاورزی به پایان رسید، جلساتی تشکیل شده است و پس از ماه رمضان و در روز چهارشنبه هفته آینده جلسه آخر تشکیل و این موضوع بررسی نهایی می شود و در نهایت پس از دو هفته آینده این موضوع در کمیسیون بررسی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه موضوع حفاظت از تالاب‌های کشور از اولویت‌های سازمان محیط زیست است، گفت: بزودی قانون جامع تالاب‌های کشور تدوین خواهد شد و در این راستا اقدامات موثری شکل می گیرد.
 
باقرزاده کریمی در توضیح جزییات قانون جامع تالاب ها به پانا گفت: پیش از این طرح یک ماده‌ ای نجات و احیای دریاچه ارومیه مطرح شده بود که به نتیجه نرسید، در نهایت با پیگیری ‌هایی که انجام گرفت، قرار بر این شد تا این موضوع با عنوان طرح جامع مدیریت تالاب های کشور در مجلس مطرح شود.
 
به گفته وی، این قانون با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست،‌ وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و مرکز پژوهش‌های مجلس نهایی و بررسی خواهد شد.
 
این مقام مسئول در سازمان محیط زیست یادآور شد: این قانون تمام مباحث مربوط به حفظ، احیا و بهره‌ برداری از تالاب ها و راهکارهای قانونی برای اعمال مدیریت تالاب ها را شامل می شود که امید است با همکاری دستگاه ‌های مسئول به اجرا درآید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha