تجربه كارهای تحقیقاتی خوب دكتر هاشمی در شاهرود و اقدامات بسیار خوبی كه در بیمارستان نور و بنیاد نورآوران سلامت انجام داده اند نشان از توانایی های آموزشی و پژوهشی و درمانی ایشان دارد.

دكتر هاشمی توانایی ایجاد اصلاحات در نظام سلامت را دارد
سلامت نیوز :یكی از طراحان نظام شبكه بهداشت و مراقبت های اولیه كشور معتقد است دكتر سیدحسن هاشمی می تواند در نظام سلامت اصلاحات جدی ایجاد كند.

دكتر ملك افضلی، معاون اسبق بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در مجموع با سوابق، انگیزه ها و دلسوزی كه از دكتر هاشمی سراغ دارم معتقدم وی می تواند با انتخاب معاونان و همكاران زبده موجب ایجاد یك ریفرم جدی در بخش های آموزش، درمان و بهداشت نظام سلامت كشور شود.
وی افزود: تجربه كارهای تحقیقاتی خوب دكتر هاشمی در شاهرود و اقدامات بسیار خوبی كه در بیمارستان نور و بنیاد نورآوران سلامت انجام داده اند نشان از توانایی های آموزشی و پژوهشی و درمانی ایشان دارد.

وی ادامه داد: حتی در بازدیدی كه از خانه های بهداشت جنوب تهران داشته اند شاهد انگیزه بالای ایشان برای ایجاد اصلاحات در نظام شبكه و بهداشت كشور بودیم.
معاون اسبق بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی توجه به مراقب های اولیه، نظام ارجاع و برنامه پزشك خانواده را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز مشكلات سلامت از روستاها به حاشیه نشینی در شهرها و مشكلات زندگی شهری و بیماری های غیرواگیر سوق پیدا كرده است كه امیدواریم با برنامه ریزی و مدیریت قوی مرتفع شود.
 
نوآوری و برنامه ریزی و بهره گیری از افراد نخبه
 
وی نوآوری و برنامه ریزی و بهره گیری از افراد نخبه را وی‍ژگی های مدیریتی دكتر هاشمی در دبیرخانه شورای آموزش پزشكی، تخصصی در زمان تصدیگری این دبیرخانه اعلام كرد و بیان داشت: مدیریت دبیرخان این شورا بسیار پیچیده و مهم است كه مواضع مستحكم، دقیق و علمی دكتر هاشمی در آن دوره نشان داد كه با یك برنامه ریزی موفق می توان كارها را به خوبی پیش برد.
 
دكتر هاشمی بهترین گزینه برای تصدی وزارت بهداشت است
 
عضو هیأت مدیره انجمن چشم پزشكی، دكتر سید حسن هاشمی را بهترین گزینه برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دانست.دكتر هرمز شمس گفت: دكتر سیدحسن هاشمی یكی از نادرترین افراد مدیر و دانشمندی است كه بنده در عرصه پزشكی دیده­ام.وی افزود: هوش و ذكاوت فوق العاده، تلاش وافر، پشتكار مستمر، مدیریت قوی و فروتنی از خصوصیات برجسته ایشان است.

سردبیر مجله انجمن چشم پزشكی تأكید كرد: تلاش های بی وقفه ایشان به عنوان مدیر گروه چشم بیمارستان فارابی در بخش های مختلف از جمله بخش قرنیه و آموزش به دانشجویان بر هیچ كس پوشیده نیست.فرزند مؤسس بیمارستان فارابی تهران، قطب چشم پزشكی كشور خاطر نشان كرد: بی اغراق می گویم، تنها پدرم را سراغ دارم كه در حد ایشان بودند و مطمئنم اگر وزیر بهداشت شوند موجب ایجاد تحوّل در این وزارتخانه خواهند شد.
 
اقدامات پیشین دكتر هاشمی در وزارت بهداشت ماندگار شد
 
مدیر كل سابق منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: دیدگاه ها، برنامه ها و اقدامات دكتر هاشمی در دوره ای كه وزارت بهداشت بودند، ماندگار شد.دكتر غلامحسین صالحی زولانی نیز اظهار داشت: بحث هایی كه دكتر هاشمی در زمان دبیری شورای آموزش پزشكی، تخصصی مطرح كردند همچون پیوند مدیریت و دانش در عرصه پزشكی، انتشار كتابی در این زمینه، ارائه سند عرضه منابع انسانی در حوزه بهداشت و درمان، ایجاد زیر ساخت های لازم مدیریت تولیدات علمی، به تعامل رساندن نیروهای فنی در حوزه نظام سلامت، هدایت صحیح منابع انسانی و بازنگری علمی حوزه های تصمیم گیری مرتبط با بخش آموزشی همه تبدیل به اقدامات ماندگاری در حوزه نظام سلامت كشور شد.

وی به تربیت نیروی انسانی توسط دكتر هاشمی اشاره كرد و گفت: ایشان در همان دوره مدیریت موفق شان به تربیت چندین نیروی جوان پرداختند كه هم اكنون هر كدامشان یك مرجع مدیریتی در حوزه كاری خودشان هستند.وی پرهیز از تكرار تجربه های ناموفق پزشكی در عرصه بین الملل در داخل را یكی دیگر  از اقدامات و تاكیدات دكتر هاشمی اعلام كرد و بیان داشت: در مجموع با توجه به توانمندی هایی كه ایشان در عرصه پزشكی دارند و نیز با توجه به جایگاه اجتماعی ویژه باید گفت: دشواری ها را پذیرفته و با رفتاری عالمانه و مسئولانه وارد عرصه نقش پذیری در بالاترین مقام عرصه نظام سلامت كشور شده اند كه امید است موجب گشایش در مشكلات این حوزه برای كشور و مردم شود.
 
 جو عمومی مجلس نسبت به دكتر هاشمی مثبت است
 
رییس فراکسیون سلامت مجلس گفت: دکتر هاشمی یک عنصر بسیجی و جهادی است و جوّ عمومی مجلس نیز نسبت به ایشان مثبت است.دکتر عباسی گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسات متعددی در خدمت دکتر سیدحسن هاشمی وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در این جلسات ایشان سوابق خوبی از خود ارائه داد و مشخص شد که علاوه بر کارهای خیری که انجام داده ومی دهند، فردی توانمند و دارای قدرت لازم برای ایجاد هماهنگی بین بخشی هستند.دکتر عباسی بیان داشت: اصولاً حوزه نظام سلامت یک حیطه بسیار مهم و سرنوشت ساز برای کشور بوده و باید افراد قابل سکاندار آن باشند.رییس فراکسیون سلامت مجلس گفت: دکتر هاشمی دیدگاه ها و برنامه های خود را برای اعضای کمیسوین تشریح کرده و در مجموع می توان گفت نقطه نظرات اعضای کمیسیون در خصوص وزارت ایشان مثبت است.
 
 قدردانی از دکتر روحانی به خاطر معرفی دکتر هاشمی
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به خبرنگار ما گفت: دکتر سید حسن هاشمی گزینه وزارت بهداشت در دولت یازدهم هاشمی یک مدیر متقی، متعهد و توانمند است.
دکتر عابد فتاحی افزود: من از سال 71 نسبت به دکتر هاشمی آشنایی دارم و ایشان را به تقوی، تعهد، ایمان، توانمندی، مهارت و منحصر به فردبودن در عرصه پزشکی می­شناسم.
وی تاکید کرد: دکتر هاشمی در هر مصدری قرار داشته موفق عمل کرده است و شاهد خدمات بی شائبه و کارگشای وی در هر مسندی بوده ایم.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: من از دولت دکتر روحانی به خاطر معرفی دکتر هاشمی به عنوان وزیر بهداشت در این برهه حساس تشکر می کنم.وی از حضور موثر دکتر هاشمی در جلسات کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد و گفت: امیدواریم ایشان رای آورده و همکاری کمیسیون و وزارت بهداشت در دوره مدیریت ایشان مستحکم تر شود.وی اظهار در خاتمه آرزو کرد دکتر هاشمی با رای حداکثری به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزیده شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha