پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

مردان تا سن ۵۰ سالگی بیش از زنان دچار سكته قلبی می شوند اما پس از ۵۰ سالگی، بروز سكته قلبی در هر دو جنس زن و مرد یكسان می شود.

بروز ۲۹هزار سكته قلبی در كشور طی یك سال
سلامت نیوز : رییس اداره قلب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از بروز بیش از ۲۹ هزار سكته قلبی در كشور از خردادماه سال گذشته تاكنون خبر داد.

دكتر «طاهره سماوات» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متوسط سن مبتلایان به سكته قلبی در كشور بین ۵۸ تا ۶۰ سال است.وی خاطرنشان كرد: مردان تا سن ۵۰ سالگی بیش از زنان دچار سكته قلبی می شوند اما پس از ۵۰ سالگی، بروز سكته قلبی در هر دو جنس زن و مرد یكسان می شود.

رییس اداره قلب وزارت بهداشت، استرس، استعمال دخانیات، مصرف الكل، داشتن بیماری هایی مانند فشار خون و قند خون و چاقی را از جمله عوامل موثر در بروز سكته قلبی دانست و گفت: برای پیشگیری از ابتلا به سكته های قلبی باید سبك زندگی سالم داشت و چه از نظر معنوی و چه از نظر فیزیكی، باید به سلامت بدن توجه شود.

سماوات با اشاره به آغاز بكار سامانه ثبت سكته قلبی در كشور از سال گذشته، یادآور شد: پیش از این آماری از بروز سكته های قلبی در كشور نداشتیم تا بتوانیم افزایش یا موارد كاهش آن را با هم مقایسه كنیم.

وی گفت: كشورهای حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه نیز آماری از بروز سكته های قلبی ندارند تا ما آمار خود را با كشورهای همسایه مقایسه كنیم.رییس اداره قلب وزارت بهداشت، افزود: آمار و ارقام مربوط به بروز سكته های قلبی در اختیار معاونت درمان این وزارتخانه قرار خواهد گرفت تا براساس آن نسبت به مواردی مانند كمبود تخت های مراقبت های ویژه سی.سی.یو CCU، احتمال مبتدی بودن پرسنل بیمارستان و نبود امكانات، برنامه ریزی و تصمیم گیری شود.

سماوات در پاسخ به احتمال بروز بیماری ها و سكته های قلبی ناشی از گرد و غبار و ریزگردها، گفت: ریزگردها بیشتر به ریه ها آسیب می رسانند و مستنداتی در زمینه آسیب رساندن به قلب در نتیجه گرد و غبار به دست ما نرسیده است.وی افزود: اما آلاینده های موجود در هوا مانند سرب یا حتی گرما و سرمای هوا در بروز بیماری های قلبی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha