یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7998

پرش چشم یکی از عارضه های چشمی می باشد که گاه به گاه بروز می نماید . این عارضه چشمی از دید پزشکان دارای علت های مختلفی می باشد .

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز ، از دید برخی از پزشکان این عارضه اكثرا خود به خود برطرف می شود. علت پرش پلك معلوم نیست و ممكن است در اثر تحریك اعصاب عضلات چشم ایجاد شود.
علت پرش پلك در صورت تداوم ممكن است خستگی چشم باشد. اگر در محلی زیر نور شدید لامپ های مهتابی كار می كنید سعی كنید میزان نور را كاهش دهید و نور حاصل از مفتول های گداخته فلزی (لامپ های معمولی) را برای ملایم كردن روشنایی به محیط اضافه كنید. ممكن است با قرار دادن روزانه دوبار كمپرس مرطوب و گرم روی چشم های خود احساس راحتی كنید و به عضلات پلك آرامش بخشید.
از سوی دیگر برخی دیگر از پزشکان معتقدند عارضه یا ناراحتی پرش یا لرزش پلك چشم، نشانه و اختلالی است كه در عضلات بوجود می‌آید و این اختلالات به علت كمبود مواد حاوی منیزیم و كلسیم بوجود می‌آید.
پزشكان می‌گویند: درمان این ناراحتی طولانی است و لااقل باید به مدت 2 تا 3 ماه ادامه داشته باشد كه به تمام اعضای بدن مواد معدنی برسد.
سایر عوارض و اختلالاتی كه در اثر كمبود منیزیم در بدن بوجود می‌آید شامل لرزش دستها، كرامپ عضلات در پاها، گردن، شانه، گرفتگی گلو یا بلع، خواب رفتن دستها یا پاها و نیز اسپاسمهای عضلانی است .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha