عضو شورای عالی نظام پرستاری با انتقاد از جریان پزشک سالارانه حاکم بر نظام سلامت گفت: وزیر بهداشت آینده باید بیش از هر گروهی دغدغه مردم و مشکلات اقتصادی بیماران را داشته باشد.

سلامت نیوز:‌ عضو شورای عالی نظام پرستاری با انتقاد از جریان پزشک سالارانه حاکم بر نظام سلامت گفت: وزیر بهداشت آینده باید بیش از هر گروهی دغدغه مردم و مشکلات اقتصادی بیماران را داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حسین پوپ افزود: انتظار ما از دولت جدید و وزیر بهداشت دولت یازدهم همانند سایر دولتها و وزرا این است که از قشر پرستاری به عنوان جامعه خدمت گذاری که همیشه با کمترین توقعات بیشترین خدمات را در نظام بهداشت و درمان کشور ارائه می دهند، حمایت و پشتیبانی کنند.

وی اجرای قوانین و مصوبات حوزه پرستاری را مهمترین حمایت مورد انتظار پرستاران عنوان کرد و گفت: در نهایت هر چه توجه به پرستاران به عنوان قشری کم توقع و پرکار بیشتر شود قطعاً سود آن را بیماران و مردم دردمند می برند، زیرا انگیزه بیشتر پرستاران می تواند در کاهش این آلام نقش بسزایی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری بوشهر ادامه داد: امیدواریم آقای روحانی قویاً از زیرمجموعه خود بخواهد که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری توجه و عنایت ویژه ای به اجرای قوانین مربوط به قشر پرتلاش پرستاری داشته باشند.

وی پرستاران را نیز بخشی از مردم خواند و گفت: اگر رئیس جمهور جدید واقعاً دغدغه معیشت مردم و مردم سالاری را در کشور دارد. باید توجه بیش از پیش به پرستاران به عنوان بخشی از مردم داشته باشد زیرا بازتاب رضایت این قشر در نظام سلامت و نحوه مراقبت و درمان مردم غیر قابل انکار است.

پوپ با تأکید بر لزوم توجه بیشتر دولت جدید به NGOها از جمله سازمان نظام پرستاری به عنوان حامی پرستاران و مردم، افزود: در این راستا توقع داریم که حداقل اعتباری ویژه برای NGOهایی نظیر سازمان نظام پرستاری که خدماتش مستقیماً به مردم و بیماران بر می گردد، لحاظ شود.

وی اضافه کرد: انتظار است که سیاست پزشک سالارانه در نظام سلامت کمرنگ تر از وضعیت کنونی شود و وزارت بهداشت، مردم و بیماران را در اولویت دغدغه های خود قرار دهد و تمام تلاش خود را انجام دهد تا از درد و بیماری مردم بکاهد. همچنین کاهش مشکلات اقتصادی مردم و بیماران در نظام بهداشت و درمان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: پرستاران نیز باید ضمن پیگیری مستمر و جدی خواسته های خود، کماکان همانند سابق مردم را در رأس امور خود قرار دهند و به رغم تمام حق و حقوقی که از جامعه پرستاری ضایع می شود ذره ای از توجه خود به بیماران کم نکنند.

وی اجرای 5 مصوبه پرستاری را از اولویتهای جامعه پرستاری خواند و گفت: البته به باور من اجرای این مصوبات از اولویت های جامعه و مردم نیز محسوب می شود زیرا وقتی پرستار ما بر بالین بیمار دغدغه کاری، فکری و مالی نداشته باشد. با فراغ بال بیشتری بیمار را تحت نظر دارد و ریسک خطا و اشتباه در خدمت رسانی به صورت چشمگیری کاهش یافته و در نهایت همه اعم از دولت، نظام سلامت و مردم از این مسئله سود خواهند برد.

5 مصوبه اخیر در حوزه پرستاری شامل تشکیل معاونت مراقبت و پرستاری در وزارت بهداشت، تعیین تکلیف قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، عضویت سازمان نظام پرستاری در شورای عالی بیمه و سلامت، صدور پروانه کار پرستاری توسط سازمان نظام پرستاری و ارائه آموزش های تخصصی به پرستاران توسط سازمان نظام پرستاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    چرا وقتی صحبت از پزشک سالاری می شود همه یاد پرستارها می افتند پس بقیه پرسنل بهداشت و درمان چی؟