حسن هاشمی بهترین گزینه‌ای است که آقای روحانی می‌توانست برای وزارت بهداشت انتخاب کند.

وزیر پیشنهادی بهداشت نه‌تنها رای اعتماد می‌گیرد بلکه رای بالایی می‌آورد
سلامت نیوز : دکتر مراد هاشم‌زهی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید حسن هاشمی بهترین گزینه‌ای است که آقای روحانی می‌توانست برای وزارت بهداشت انتخاب کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ بعد از این که دکتر روحانی، رییس جمهور جدید اعضای پیشنهادی خودش را برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف در دولت یازدهم معرفی کرد، حالا نوبت نمایندگان مجلس است که بررسی کنند این افراد شایستگی گرفتن این مسئولیت‌ها را دارند یا نه. بعد از حضور حسن هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت در مجلس، نظر یکی از نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت را درباره برنامه‌های ایشان و دیدگاه کلی نمایندگان مجلس درباره این گزینه پرسیدیم.

آقای هاشم‌زهی، با توجه به این که آقای هاشمی در کمیسیون بهداشت حاضر شدند و برنامه‌هایشان را ارائه کردند، فکر می‌کنید نظر نمایندگان نسبت به ایشان مثبت است؟

من نسبت به آقای هاشمی شناخت قبلی داشتم و در جریان فعالیت‌هایشان بوده‌ام. بسیاری از نمایندگان هم به ویژه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر توان و کارایی بالای ایشان تاکید دارند و کسانی هم که ایشان را نمی‌شناختند، این حضور در کمیسیون بهداشت و ارائه برنامه‌ها باعث شد سایر همکارانی که با ایشان آشنایی نداشتند هم در جریان قرار بگیرند و نسبت به توانایی‌های گزینه پیشنهادی آقای روحانی واقف شوند. عده‌ای از نمایندگان سوالاتی داشتند و مطرح کردند و با شنیدن جواب‌های آقای هاشمی دیدگاه موافقی در آنها ایجاد شد.

یعنی به نظر شما ایشان از مجلس رای اعتماد می‌گیرند؟

نه تنها رای اعتماد می‌گیرند بلکه این رای را با میزان بالایی کسب می‌کنند. به نظر من با فضای مثبتی که در مجلس نسبت به ایشان وجود دارد، آقای هاشمی از کمیسیون بهداشت به اتفاق آرا رای می‌آورد و نظر مساعد بیشتر نمایندگان را هم خواهد داشت.

با توجه به این که می‌گویید نسبت به آقای هاشمی شناخت قبلی دارید، ویژگی‌های ایشان که به نظر شما برای این سمت مناسبند چیست؟

به نظر من دکتر روحانی بهترین انتخاب را برای این وزارتخانه داشته است. من با سوابق مبارزاتی، علمی، اجرایی، مهارت، ابداع و نوآوری آقای هاشمی آشنایی دارم. دکتر هاشمی فردی است که به تمام وعده‌هایش جامه عمل می‌پوشاند و برسر قول‌های خود باقی خواهد ماند. ایشان زمانی هم که در دانشگاه بودند زبانزد تمامی همکاران دانشگاه و دانشیاران و نیروهای دانشگاهی بودند و کسانی که از پیش ایشان را بشناسند در جریان توانایی‌های ایشان و روحیه‌ای که برای خلاقیت و نوآوری و کمک به دیگران داشتند هستند.

نظرتان راجع به سایر وزرای پیشنهادی چیست؟

چند نفر از وزیران پیشنهادی از افراطیون جناح‌های چپ و راست هستند که به نظر من مجلس به آنها رای اعتماد نخواهد داد؛ اما به طور کلی بحث اعتدال رعایت شده است و امیدواریم دولتی که با شعار اعتدال، اخلاق و قانون‌مندی بر سر کار آمده بتواند شعارهایش را در عمل به اثبات برساند و مشکلات مردم حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha