شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 79987

ایران در کنار برزیل یکی از رکورداران جراحی زیبایی در جهان به شمار می‌رود و در جراحی زیبایی بینی رتبه نخست را از آن خود کرده است. این درحالی است که روزبه‌روز تعداد متقاضیان این جراحی‌ها افزایش پیدا می‌کند و البته هزینه‌های آن نیز هرساله افزایشی چند درصدی دارد.

پرهزینه‌ترین جراحی در ایران کدام است ؟
سلامت نیوز : ایران در کنار برزیل یکی از رکورداران جراحی زیبایی در جهان به شمار می‌رود و در جراحی زیبایی بینی رتبه نخست را از آن خود کرده است. این درحالی است که روزبه‌روز تعداد متقاضیان این جراحی‌ها افزایش پیدا می‌کند و البته هزینه‌های آن نیز هرساله افزایشی چند درصدی دارد. دراین میان برخی جراحی‌ها ارزان‌تر و برخی گران‌تر تمام می‌شوند. امروز می‌خواهیم درمورد پرهزینه‌ترین، شایع‌تریــن و پــرعارضه‌ترین جراحی‌های زیبایی در کشورمان صحبت کنیم.

مردم برای کدام جراحی‌ها سر و دست می‌شکنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله زندگی ایده آل ؛ سنگین‌ترین عمل‌های زیبایی معمولا پرهزینه‌ترین آنها هم محسوب می‌شوند. برای مثال عملی که 7 ساعت طول می‌کشد هزینه‌اش بیشتر از عملی است که 3 ساعت طول می‌کشد. در ایران عمل کشش صورت و پیشانی و اعمال جراحی تناسب اندام جزء پرهزینه‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی به‌شمار می‌روند. درواقع هزینه جراحی‌های زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این جراحی‌ها از داروهای بیهوشی متفاوت و بسیار گران قیمتی استفاده می‌شود. برای مثال داروی بیهوشی در جراحی زیبایی بینی بسیار متفاوت‌تر از داروی بیهوشی جراحی زیبایی ساکشن و تناسب‌اندام است، بنابراین نوع این داروها یکی از عوامل موثر بر هزینه جراحی است.

از طرفی هرقدر مدت زمان جراحی بیشتر طول بکشد به داروی بیهوشی بیشتری احتیاج خواهد بود، بنابراین هزینه آن عمل گران‌تر تمام می‌شود. مسئله دوم، وسایل و امکاناتی است که در جراحی مصرف می‌شود؛ ازجمله نخ‌های بخیه بسیار گران‌قیمت. برای مثال در عمل جراحی زیبایی بینی ممکن است مجموعا 5نخ استفاده شود اما در جراحی زیبایی تناسب‌اندام ممکن است حتی تا 50 نخ هم استفاده شود. علاوه براین تعداد افرادی که در اعمال جراحی زیبایی شرکت می‌کنند نیز بر هزینه آن تاثیرگذار است. برای مثال در یک عمل جراحی زیبایی بینی ممکن است 3 نفر شرکت کنند اما در جراحی تناسب اندام ممکن است حتی تا 5 تا 6 نفر هم شرکت کنند که از این تعداد حداقل دو نفرشان جراح پلاستیک هستند، بنابراین هزینه بیشتر می‌شود.

چرا این جراحی‌ها برای‌تان گران تمام می‌شود؟

عمل جراحی کشیدن صورت یا پوست انواع مختلفی دارد که یکی از آنها مربوط به ناحیه پیشانی است. جراحی زیبایی پیشانی نیز انواع مختلفی دارد و معمولا بین 4 تا 6 ساعت طول می‌کشد. یک نوع آن به صورت باز و نوع دیگر با کمک آندوسکوپی انجام می‌شود. در نوع آندوسکوپیک، جراح از طریق برش‌های کوچک و متعدد در سر و با استفاده از دوربین و تلویزیون، عضلات اخم را قطع می‌کند، گوشه‌های ابرو را بالا می‌کشد و چین‌های بین ابرو، چروک‌های عرضی پیشانی و افتادگی ابرو را اصلاح می‌کند. در جراحی کشیدن صورت افتادگی ناحیه گوشه چشم، افتادگی ناحیه گونه، چین خط خنده، افتادگی ناحیه غبغب و شلی پوست و شلی عضلات این مناطق اصلاح می‌شوند.

این جراحی با یک برش از حدود 4 تا 5 سانتی متری بالا و جلوی گوش شروع می‌شود و به پشت گوش کشیده می‌شود و تمام پوست ناحیه صورت از زیر جراحی می‌شود، عضلات شل تا جایی که امکان داشته باشد جمع می‌شوند و پوست اضافه برداشته می‌شود. این عمل هم بسته به شدت افتادگی و مهارت جراح بین 4 تا 6 ساعت طول می‌کشد. سایر جراحی‌ها ازجمله اصلاح پلک بالا و پلک پایین هم جزء همین موارد به حساب می‌آیند. همه این عمل‌ها سنگین محسوب می‌شوند و قطعا تعداد افراد تیم جراحی و مصرف وسایل جراحی‌شان هم بیشتر است و مراقبت بیشتری هم لازم دارند. جراحی‌های گران‌قیمت تناسب‌اندام نیز بیشتر شامل اصلاح افتادگی جدار شکم، کوچک کردن سینه‌ها و لیپوساکشن می‌شوند.

دردسرهای دماغ سر بالا

شایع‌ترین جراحی زیبایی در ایران همچنان مثل قبل، جراحی زیبایی بینی است. بعد از بینی هم بین جراحی زیبایی صورت و لیپوساکشن یک رقابت وجود دارد. پرعارضه‌ترین جراحی زیبایی نیز در حال حاضر جراحی بینی است زیرا از همه شایع‌تر است و عضوی که تحت جراحی قرار می‌گیرد درمعرض دید است، بنابراین کوچک‌ترین عیب و اشکال در آن به راحتی دیده می‌شود و باعث می‌شود فرد برای اصلاح آن دوباره به جراح مراجعه کند. از طرف دیگر این جراحی با مسئله حیاتی تنفس مرتبط است، بنابراین کوچک‌ترین اشکال در تنفس باعث می‌شود شخص برای اصلاح آن دوباره به پزشک مراجعه کند.

اما سایر جراحی‌ها اینچنین نیستند. برای مثال در لیپوساکشن اگر هم عیب یا اشکالی پیش بیاید چون ناحیه عمل جلوی چشم نیست ممکن است شخص کوتاه بیاید و دیگر نخواهد آن را اصلاح کند، بنابراین سایر عمل‌های زیبایی هم ممکن است جزء اعمال پرعارضه باشند اما آمار عوارض جراحی زیبایی بینی به دلایل ذکر شده در بالا بیشتر است. علاوه براین تعداد زیادی از جراحان بدون داشتن تخصص‌های لازم، عمل زیبایی بینی انجام می‌دهند و همین موضوع آمار عوارض را بالا می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha