سلامت نیوز : قائم مقام سازمان محیط زیست از تصویب 30 مصوبه محیط زیستی در طول دو سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: این مصوبه‌ها در زمینه ‌هایی از جمله آلودگی هوا، افزایش جرایم صید و شکار، حذف آزبست بوده است.

علی محمد شاعری در گفت وگو با پانا، با اشاره به عملکرد سازمان محیط زیست، اظهار کرد: 30 مصوبه در شورای عالی محیط زیست در طول دو سال گذشته مصوب شده است که این مصوبه ها در زمینه ‌هایی از جمله آلودگی هوا، افزایش جرایم صید و شکار، حذف آزبست بوده است.

قائم مقام سازمان محیط زیست با بیان اینکه این مصوبات در رابطه با استانداردهای زیست محیطی در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب شد، افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوا، حذف آزبست از چرخه صنعت کشور، افزایش طرح‌‌ های اقتصادی و عمرانی، افزایش جرایم صید و شکار، بهره‌ برداری از جنگل‌ ها مبتنی بر توان اکولوژیک مدیریت یکپارچه زیستگاه ها، ملزم کردن کشتی ‌های آلوده به پرداخت جرایم آلودگی زیست محیطی از جمله مهم ترین طرح‌ های مصوب در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور بوده است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: تهیه طرح جامع مقابله با ریزگرد ها در کشور عراق نیز از جمله اقداماتی بود که در سال 91 با همکاری وزارت محیط زیست عراق راستای مقابله با ریزگردها انجام شد.
وی با اشاره به مهم ترین برنامه هایی که در دولت بعدی باید پیگیری شود نیز به پانا گفت: آغاز تولید و عرضه خودرو با استاندارد یورو4 از جمله اقداماتی بود که انجام شد و سوخت یورو 4 نیز در جایگاه ها آغاز شد که این برنامه نیمه تمام است و در دولت جدید نیز باید پیگیری و به سرانجام برسد.
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: لازم است در زمینه مدیریت منابع آب، خاک، منابع طبیعی و هوای کشور برنامه ‌ریزی کنیم و برنامه هایی تا کنون انجام شده در دولت جدید ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha