سلامت نیوز : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از افزایش اعتبارات خرید و تأمین تجهیزات توانبخشی ویژه معلولان خبر داد.

یحیی سخنگویی در گفت وگو با پانا، ضمن اعلام خبر افزایش میزان خرید لوازم و تجهیزات توانبخشی برای معلولان اظهار کرد: اعتبار خرید تجهیزات توانبخشی معلولان در سال جاری افزایش پیدا کرده و در پی این موضوع اعتبارات توانبخشی از ۲۰ به ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی  با اشاره به حمایت از معلولان تحت پوشش سازمان، گفت: هدف ما در سازمان حمایت تمام و کامل از معلولان تحت پوشش است که در این راستا افزایش اعتبارات خرید لوازم توانبخشی نیز بخشی از حمایت ما از معلولان است.
 
وی در ادامه همچنین با اشاره به تسهیلات ارائه شده به معلولان نیز یادآور شد: در سال جاری تسهیلات خوبی برای توانمند کردن جامعه هدف که معلولان هستند، در نظر گرفته شده است به طوری که یکی از برنامه ‌های جدی در حوزه توانبخشی در سال جاری افزایش هزینه‌ های خدمات مراقبتی در منزل است.
 
سخنگویی با تأکید بر اینکه جمعیت هدف ما که همان معلولان تحت پوشش سازمان هستند، نباید پشت نوبت حمایت های مراکز قرار بگیرند، تأکید کرد: در این راستا باید به اصلاح سیستم مراکز بپردازیم و حمایت ‌های خود را بر مراکزی متمرکز کنیم که خروجی‌ های بیشتری دارند و برای آماده سازی معلولان و بازگرداندن آنان به دامان خانواده و جامعه تلاش می ‌کنند.
 
در حال حاضر 140 مرکز روزانه و همچنین 280 مرکز شبانه توانبخشی در استان های مختلف کشور فعال است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha