شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 80002

آرامش بیماری كه دچار مار گزیدگی شده است باعث كند شدن جریان خون و به تاخیر افتادن حركت سم در بدن می شود.

اولین اقدام در مار گزیدگی چیست؟
سلامت نیوز : آرامش بیماری كه دچار مارگزیدگی و عقرب گزیدگی شده است باعث كند شدن جریان خون و به تاخیر افتادن حركت سم در بدن می شود.

دكتر شاهین شادنیا، متخصص سم شناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با شروع فصل گرما و تردد مردم در حاشیه رود خانه ها و مناطق تفریحی و بیابانی خطر انواع مارگزیدگی و عقرب گزیدگی افزایش می یابد.

وی در مورد رعایت نكات ایمنی در این گونه موارد گفت: بهترین كار در این مواقع دور كردن بیمار از محل حادثه و رساندن آن به نزدیكترین محل درمانی است چون در صورت باقی ماندن در محل امكان گزیدگی مجدد وجود دارد.

وی یادآور شد: از دیگر موارد ایمنی در جهت جلوگیری از مارگزیدگی این است كه محل های مورد نظر جهت استراحت را قبل از اقامت بازرسی كنیم و در موقع تردد دراین محل ها بهتر است از كفشهای مناسب استفاده كنیم.

وی خاطرنشان كرد: در زمان مارگزیدگی و عقرب گزیدگی باید عضو مورد نظر را با آتل بسته و آن را پایین تر از سطح قلب قرار بدهیم و از بستن كش، كمربند و تیغ زدن و گذاشتن كسیه یخ باید خودداری كرد زیرا  برخی افراد به علت بی اطلاعی از این گونه موارد نه تنها كمكی به بیمار نمی كنند حتی ممكن است آسیب بیشتری را هم به بیمار وارد كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha