سلامت نیوز : یک متخصص چشم پزشکی نسبت به استفاده از لنزهای تماسی طبی و رنگی برای افرادی که از خشکی چشم رنج می‌برند، هشدار داد.

دکتر نادر خرمی در گفت وگو با (ایسنا)، گفت: خشکی چشم در صورتی به وجود می‌آید که رطوبت لازم غده اشکی حاصل نشده باشد که باعث کاهش تولید یا تغییر کیفیت اشک می‌شود. خشکی چشم یکی از شایع‌ترین علل مراجعه افراد به درمانگاه چشم پزشکی است.

وی ادامه داد: یکی از شرایطی که برای تجویز لنز باید رعایت شود توجه به میزان رطوبت چشم است، خشکی چشم استفاده از لنز تماسی را مشکل یا غیرممکن می‌سازد.

این متخصص چشم پزشکی در این رابطه افزود: اگر استفاده کنندگان لنز دچار خشکی چشم شدند، می توانند از قطره‌های اشک مصنوعی فاقد مواد نگهدارنده و آنتی‌بیوتیک خوراکی که از رایج‌ترین راه‌های دارویی درمان خشکی چشم است استفاده کنند اما برای تشخیص درست این موضوع بهتر است بیماران به پزشک مراجعه کرده و از درمان‌های خودسرانه خودداری کنند.

دکتر خرمی محیط های خشک و آلوده را برای کسانی که از لنز استفاده می‌کنند، نامناسب دانست و افزود: عوامل محیطی نظیر قرار گرفتن در معرض گرد وغبار، دود و نورآفتاب که بر رطوبت سطح کره چشم تاثیر دارد می‌تواند منجر به بروز خشکی چشم شود.

وی به تاثیر خشکی چشم در عمل های جراحی اصلاح دید نظیر لیزیک اشاره کرد و گفت: علاوه بر احتمال شدیدتر شدن خشکی چشم پس از عمل جراحی در افراد مبتلا نیز ایجاد عارضه با احتمال بیشتری همراه است. بنابراین در صورتی که افراد علایم خشکی چشم و قصد انجام عمل لیزیک را دارند حتماً در این مورد با پزشک مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha