شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 80012

مصرف فست فود ها پس از ماه مبارك رمضان می‌تواند مشكلاتی برای سلامت افراد ایجاد كند .

توصیه های غذایی بعد از ماه مبارك رمضان
سلامت نیوز : كارشناس تغذیه بیمارستان ضیائیان تهران با ارایه نكات غذایی بعد از ماه مبارك رمضان به مردم توصیه كرد در روزهای اول پس از ماه مبارك رمضان از غذاهای رستورانی و فست‌ فودها (غذای فوری) استفاده نكنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ «آتوسا سپهری» افزود: مصرف فست فودها پس از ماه مبارك رمضان می‌تواند مشكلاتی برای سلامت افراد ایجاد كند؛ این غذاها ممكن است بسیار چرب و شور باشد و با خوردن آنها، نیاز بدن به آب افزایش یابد.

وی ادامه داد: ادویه‌ موجود در غذا، ترشح دستگاه گوارش به ویژه اسید معده را افزایش می‌دهد بنابراین بهتر است در روزهای اول پس از پایان ماه رمضان اجازه دهیم دستگاه گوارش استراحت بیشتری داشته باشد و ادویه‌ ها را بتدریج به برنامه های غذایی اضافه كرد.

كارشناس تغذیه بیمارستان ضیائیان تهران گفت: با توجه به افزایش مصرف لبنیات در ماه رمضان، خیلی از افراد در این ماه عادت كرده‌اند با یك لیوان شیر افطار كنند كه خوب است پس از پایان یافتن این ماه هم مصرف شیر را در وعده صبحانه ادامه دهند.

سپهری افزود:‌بسیاری از افراد در ماه مبارك رضمان فرصت كافی برای مصرف نوشابه ندارند و به همین دلیل آن را موقتا كنار گذاشته یا حداقل مقدار مصرف آن را كاهش داده‌اند و نباید پس از ماه رمضان دوباره مصرف آن را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشكی تهران، وی یادآورشد: گاز موجود در نوشابه می‌تواند به دستگاه گوارش آسیب بزند و به همین دلیل بهتر است به ویژه در یك هفته اول پس از ماه رمضان، مصرف نوشابه ، كنار گذاشته شود.

كارشناس تغذیه بیمارستان ضیائیان توضیح داد: در پایان ماه مبارك رمضان رژیم غذایی افراد پس از یك ماه روزه‌داری دوباره به روال معمول قبل برمی‌گردد و به جای دو وعده سحر و افطار، سه وعده غذای اصلی و سه میان‌وعده خواهند داشت.

سپهری افزود: برای این‌كه ناگهان فشار زیادی به دستگاه گوارش وارد نشود، باید نسبت به مواد غذایی‌ مصرفی، توجه بیشتری داشت.

سپهری گفت: در ماه مبارك رمضان برخی از عادت‌های زندگی و حتی الگوی تغذیه‌ای افراد تغییر می‌كند بطورمثال بسیاری از افراد در این ماه سیگار كشیدن را كنار می‌گذارند، كمتر نوشابه می‌خورند یا مصرف لبنیات را افزایش می‌دهند كه خوب است این رفتارهای مثبت در روزهای پس از پایان ماه مبارك رمضان هم ادامه یابد.

وی افزود: گروهی از افراد نسبت به افزایش وزن، بی‌تفاوت هستند و اهمیتی به آن نمی‌دهند در حالیكه چنین شرایطی مقدمه اضافه وزن و چاق شدن بیشتر است. بنابراین توصیه می‌شود در صورت امكان حتما در پایان این ماه آزمایش های خونی لازم انجام شود و چربی‌ و قند خون، اوره و اسید اوریك خود را كنترل كنند.

وی به افرادی كه به دلیل كاهش فعالیت در ماه رمضان با مشكل اضافه وزن روبه رو شده اند، توصیه كرد: حتما فعالیت بدنی خود را افزایش دهند تا این مشكل جبران شود.

سپهری گفت: افزایش فعالیت بدنی و توجه به رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از اضافه وزن، ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha