شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 80018

اختلاف های مادر و دختری از جمله مشکلات متداول در یک خانواده است که می توان خیلی زود آنها را حل و فصل کرد.

اختلافات مادر و دختری
سلامت نیوز : اختلاف های مادر و دختری از جمله مشکلات متداول در یک خانواده است که می توان با رعایت دستورالعمل های مناسب، خیلی زود آنهار ا حل و فصل کرد. بیشتر اوقات یک سوء تفاهم کوچک باعث تیرگی روابط می شود؛ مثل گرفتن یک نمره بد از مدرسه، نبود شخصی که مادر را در امور خانه کمک کندو ظاهر، نوع لباس و آرایش دختر که مورد پسند مادر نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله موفقیت ؛ نکاتی که در بالا ذکر شد به علاوه مثال هایی از این دست، کاملا معمولی است و در هر خانواده ای اتفاق می افتد؛ ولیکن مشکل، زمانی به وجود می آیدکه این اختلاف نظرها رفته رفته تشدید شود و به نقطه ای خطرناک برسد. در اینجا شما را با راهکارها و قوانینی آشنا می کنیم که به وسیله آن بتوانید از بعضی اصطکاک ها و درگیری ها جلوگیری کرده و یا آنها را تعدیل کنید.

قوانینی که مادر ملزم به اجرای آن است:

زمانی که جر و بحث شما و دخترتان به نقطه اوج خود رسید و شما متوجه شدید که این موضوع از حالت یک جدل معمولی خارج شده است، باید بحث کردن را متوقف کرده و به زمانی که هر دوی شما اعصابی راحت تر دارید، موکول کنید. بدین ترتیب مادر می تواند بهتر و منطقی تر راجع به موارد اختلاف صحبت کند.

بهترین موقع برای ادامه بحث به دو دلیل زیر، فردای آن روز است:

الف. شما و دخترتان اعصابی راحت تر دارید.

ب. موضوع بحث هنوز تازه است و موضوعیت دارد.

در جلسه ای که با هم به گفتگو می پردازید، این نکات را رعایت کنید:

1. هر کس باید نقطه نظرات خود را به راحتی و بدون واهمه بیان کند.

2. هر دو خواسته هایشان را مطرح کرده و تلاش کنند در پایان به یک جمع بندی صلح آمیز و دوستانه برسند.

3. طرفین باید در این جلسه کمی به طرف مقابل هم ارفاق کنند و در برابر نظرات مخالف، انعطاف بیشتری نشان دهند.

4. مهمترین قانون! فریاد زدن بر سر یکدیگر ممنوع!

در صورتی که بحث به بی راهه و دعوا کشیده شود، دوباره ادامه بحث را به زمانی دیگر موکول کنید.

قوانینی که دختر ملزم به اجرای آنها است:

همه قوانینی که مادر ملزم به اجرای آن شده بود، برای دختر خانواده نیز صدق می کند. وقتی که بر سر مسائل بسیار ناچیز بین شما و مادرتان مشاجره به وجود آمد؛ از این موقعیت فرار نکرده و پیوسته خونسردی خود را حفظ کنید. تلاش کنید ضمن بیان واضح و روشن عقاید و دیدگاه های خود، مادرتان را به آرامش دعوت کنید. بدانید که تنها با آرامش و آشتی می توانید زندگی سالم و بی دغدغه ای داشته باشید.

اگر ما در شما به حرف های منطقی شما اهمیت نداد و عصبانیتش فروننشست، بحث را ادامه ندهید و با کمال آرامش برای او نامه ای بنویسید و آن را با تشکر از زحماتی که او تا به حال برای شما متحمل شده است، شروع کنید و بعد دلایل و خواسته های منطقی تان را ذکر کنید. راه دیگر این است که شما از یک شخص سومی که مورد اعتماد هر دو طرف است و می تواند بی طرفانه میان شما قضاوت کند، بهره بگیرید؛ مثل معلم، مشاور و ...

حرف آخر

بگومگوهای مادر و دختری با رعایت قوانینی که گفتیم حل شدنی است؛ به شرطی که هر دوی آنها به دنبال حفظ رابطه دوستانه با یکدیگر باشند و بخواهند تا با هم یک تیم مطمئن تشکیل دهند. فاصله ها را از بین ببرید و بیشتر برای یکدیگر وقت هزینه کنید. تفریحاتی را که مقبول سلیقه هر دوی شما است را انتخاب کرده و با هم از آن لذت ببرید و علاقه های همدیگر را با کمی از خودگذشتگی محترم بشمارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha