از نظر قانونی وزارت بهداشت اجازه انتزاع دو دانشگاه را داده است، اما این اقدام به حدی غیرکارشناسی بود که تکلیف خیلی از مسائل هنوز مشخص نیست و دستوری هم در رابطه با آن داده نشده است.

سلامت نیوز : معاون آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مشکلات و ابهام در وضعیت دانشجویان این دانشکده به دلیل انتزاع دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران خبر داد.

دکتر حمید عمادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه بعد از انتزاع دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران وضعیت دانشجویان دانشکده پزشکی با ابهام مواجه شده است، اظهارکرد: از نظر قانونی وزارت بهداشت اجازه انتزاع دو دانشگاه را داده است، اما این اقدام به حدی غیرکارشناسی بود که تکلیف خیلی از مسائل هنوز مشخص نیست و دستوری هم در رابطه با آن داده نشده است.

وی ادامه داد: پس از ادغام برای جلوگیری از اعتراض دانشجویان تصمیم گرفته شد که ورودی‌های 90 و 91 حق انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود را داشته باشند و بعد بلافاصله گفته شد که ورودی‌های این دو سال همه دانشجوی دانشگاه تهران خواهند بود که این به معنای پذیرش 800 دانشجو در دانشگاه تهران بود، در حالیکه تمام امکانات اعم از کلاس،‌ فضاها و امکانات آموزشی که در زمان ادغام به دانشگاه تهران داده شده بود به دانشگاه ایران بازگشت.

عمادی افزود: تمام سوالات ما هم اکنون بدون جواب مانده است و در برنامه‌ریزی‌ها به مشکل بر خورد کرده‌ایم و بلاتکلیفی جدی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای ترم آینده دانشکده پزشکی و محل کلاس‌ها وجود دارد.

معاون آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: البته در تصمیمی که گرفته شده به هیچ وجه مشخص نشد که آیا دستیاران مشمول این قانون می‌شوند یا خیر و آیا این مسئله در خصوص تحصیلات تکمیلی و phd صادق است.

وی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر غیر قانونی بودن این انتزاع و همچنین تعلق نگرفتن بودجه مستقل به دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهارکرد: تیمی در چند ماه اخیر به صورت ضربتی این دانشگاه را احیا کرد و هم اکنون که این تیم با اتمام دولت دهم در حال پایان فعالیت است، ما از برنامه وزیر جدید برای این دانشگاه خبر نداریم.

عمادی تاکید کرد: مسائلی که به وجود آمده است تنها موجب اصابت ضربه مهلکی به بدنه دانشگاه تهران شده است و در این زمینه ما چاره‌ای جز اجرای قانون نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha