وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تقویت و توسعه شبکه بهداشت و خدمات درمانی را از ضروریات امروز حوزه سلامت خواند وگفت: این نوید را به مردم می دهیم که با تلاش دولت تدبیر و امید در ماه‌های آینده نگرانی و دغدغه بیماران در زمینه کمبود دارو به خصوص بیماران صعب العلاج رفع شود.

سلامت نیوز: وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تقویت و توسعه شبکه بهداشت و خدمات درمانی را از ضروریات امروز حوزه سلامت خواند وگفت: این نوید را به مردم می دهیم که با تلاش دولت تدبیر و امید در ماه‌های آینده نگرانی و دغدغه بیماران در زمینه کمبود دارو به خصوص بیماران صعب العلاج رفع شود.

حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت وگو با خانه ملت، مهمترین اولویت خود را در حوزه سلامت تقویت و توسعه شبکه بهداشت و خدمات درمانی کشور خواند و افزود: این مهم از روستا شروع و تا مراکز استان‌ها و بیمارستان‌ها ادامه می‌یابد.

وی، در مورد ادامه اجرای طرح پزشک خانواده، ادامه داد: به طور حتم این طرح را ادامه خواهیم داد اما ابتدا باید آسیب‌شناسی شود تا کاستی‌هایی که در اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده در برخی استانها، وجود داشته بررسی و مشخص شود، سپس آهسته و با تدبیر جلو برویم.

وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص برنامه‌های خود در حوزه دارو نیز یادآور شد: اولین کاری که لازم است انجام گیرد سامان دادن به وضعیت فعلی دارو و مشکلاتی است که مردم در این حوزه با آن دست به گریبان هستند.

قاضی‌زاده هاشمی، در پاسخ به این سوال که در حوزه بیمه و ساماندهی آن چگونه ورود پیدا خواهید کرد، افزود: رسیدگی به این امر نیاز به کاری فرابخشی دارد که باید در تعامل با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام گیرد؛ دوستان این قول را به ما داده‌اند که با نگاهی سلامت محور دستگاه های تحت امر خود را بسیج کنند تا بتوانیم یکی از تعهدات بیمه‌ها که مطالبات دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها است را پرداخت کنیم.

وی، در مورد اختصاص 5 هزار میلیارد تومان از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت، گفت: متاسفانه این بودجه تاکنون محقق نشده که امیدوریم انجام شود زیرا بخشی از گرفتاری‌های موجود در حوزه سلامت به دلیل تحقق نیافتن تکالیفی است که در برنامه پنجم توسعه آمده است.

قاضی‌زاده هاشمی، در خصوص اهداف خود در زمینه اختصاص ارز مرجع به جای مبادله ای به دارو، افزود: این مهم، از جمله تصمیماتی است که با همکاری وزاری اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی انجام می گیرد و نیاز به تصمیمات هیات دولت دارد تا در مورد آن برنامه‌ریزی شود.

وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: این نوید را به مردم می دهیم که با تلاش دولت تدبیر و امید در ماه‌های آینده نگرانی و دغدغه بیماران در زمینه کمبود دارو به خصوص بیماران صعب العلاج رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha