سلامت نیوز : علی ربیعی، وزیر پیشنهاد حسن روحانی برای تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. او علاوه بر اشتغال،‌ باید برای اوضاع نابسامان بیمه های درمانی و سازمان تامین اجتماعی هم برنامه داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ ربیعی امروز در نشستی خبری در پاسخ به این سوال "برنامه مدون شما برای تغییر در نظام بیمه ای کشور چیست؟ تصمیمتان برای تغییر اساسی در ساختار سازمان تامین اجتماعی چیست؟" گفت: بیمه فراگیر باید انجام شود. امروز سه جور بیمار داریم. بیمار مرفه که مشکلشان را حل میکنند. دسته دوم افرادی که قشر پایین هستند و بیشترین تمرکز ما این است که فراگیری بیمه این افراد محقق شود. میخواهیم دفترچه بیمه را دارای هویت و اعتبار کنیم. کارت بیمه و دفترچه باید دارای ارزش باشد. حتما ما در نظام بیمه ای با هماهنگی وزارت بهداشت باید شرایطی فراهم کنیم که افراد بتوانند به وضعیت مناسبی درمانشان را طی کنند. یکی از بحث های مقام معظم رهبری این بود که بیمار به جز رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد.

او تجربه خانوادگی‌اش از رنج هزینه های بیماری را بیان کرد: سال ها پیش، زمانی که از دانشگاه اخراج شدم و همسرم در وضعیت شیمی درمانی قرار داشت، من واقعا سختی این موضوع را درک کردم.

ربیعی گفت: امروز متاسفانه بدهی زیادی به بیمارستانها و داروخانه ها و ... وجود دارد و تامین اجتماعی به نظرم بحران آینده کشور است. با وضعیت فعلی داریم عدالت فرانسلی را از بین می بریم.

در بخشی از این نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، خبرنگاری از وزیر پیشنهادی تعاون و رفاه اجتماعی پرسید: برنامه شما برای حفظ صندوق های محلی تامین اجتماعی چیست؟

ربیعی هم در پاسخ گفت: متاسفانه صندوق ها الان از وضعیت خوبی برخوردار نیستند. الان یک صندوق وضعش خوب بوده که آنهم به زیر افتاده و بقیه صندوق ها ورشکسته شدند. صندوق فولاد چند ماهی است قادر به پرداخت حقوق کارمندان نبوده. در صندوق ها مشکل اصلی ساختار منابع آنهاست. الان در مرز خطر هستیم از نظر شاخص های بین المللی. در نسبت ذخایر به مصارف هم وضعیت نامطلوبی داریم.

او گفت: باید حتما نسبت صندوق ها به دولت را مشخص کنیم. الان دولت بابت بدهی‌هایش صنایعی را واگذار کرده است. در 8 سال اخیر صنایع کاملاً زیانده واگذار شده است.
ربیعی گفت: برنامه مفصلی برای شستا دارم. از صنایع زیانده باید بیرون آمده و به سمت صنایع سودده برویم. و باید طبق تکلیف به سمت بورس برویم که به رونق بورس هم کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha