سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر ضرورت بررسی ورود سرنگ‌های آلوده به کشور، گفت: با توجه به اینکه این موضوع با سلامت افراد جامعه در ارتباط است امروز در کمیسیون بهداشت موضوع ورود سرنگ‌های آلوده به کشور را پیگیری خواهیم کرد.

حمیدرضا عزیزی فارسانی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از بی‌توجهی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی نسبت به ورود سرنگ‌های چینی آلوده به کشور، افزود: واردات تجهیزات پزشکی تحت نظارت سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است که باید به همراه سازمان استاندارد مجوز ورود آنها به کشور صادر شود.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون‌شک سوء مدیریت و نبود نظارت از سوی سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد باعث ورود سرنگ‌های چینی آلوده یا هرنوع تجهیزات پزشکی غیراستاندارد به کشور می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه لازم است ورود سرنگ‌های آلوده به کشور به سرعت مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: این موضوع بسیار اورژانسی است و باید به صورت جدی بررسی شود تا از ورود دوباره این محصولات به کشور جلوگیری شود.

عزیزی‌ فارسانی، با تاکید بر ضرورت اعلام اسامی متخلفان در ورود سرنگ‌های آلوده به کشور، یادآور شد: به طور حتم لازم است از سوی سازمان تعزیرات حکومتی، با شرکت‌ها و افرادی که عامل ورود سرنگ‌های آلوده به کشور هستند برخورد قاطعی صورت گیرد.

وی، با یادآوری وجود 18 کارخانه سرنگ‌سازی در داخل کشور، افزود: با توجه به اینکه مواد اولیه برای ساخت تجهیزات دارویی تحریم است و در واردات این مواد با مشکل مواجهیم بنابراین ناچار هستیم سالانه تنها ده‌ها میلیون دلار صرف واردات سرنگ به کشور کنیم؛ از طرفی ممکن است تولید سر سوزن در کارخانه ها با مشکل مواجه شده و مجبور به واردات آن باشیم که همین امر باعث ورود سرنگ‌های آلوده به کشور شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ گفت: رانت و رانت‌خواری نیز در ورود سرنگ‌های آلوده به کشور تاثیرگذار است و نشان از دست‌های پنهان در واردات این محصولات آلوده به کشور دارد.

نماینده مردم کیار، کوهرنگ، اردل و فارسان در مجلس نهم، ادامه داد: بدیهی است در صورت اثبات ورود سرنگ‌های آلوده به کشور، وزارت بهداشت نمی‌تواند برای سازمان‌های افشا کننده ورود این محصولات خط و نشان بکشد زیرا این مهم با سلامت مردم در ارتباط است و هیچ کس و در هیچ جایگاهی نباید از واردات محصول آلوده دفاع کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در خصوص چگونگی پیگیری مجلس نسبت به موضوع ورود سرنگ‌های آلوده به کشور، گفت: به طور حتم با توجه به ورود سرنگ‌های آلوده به کشور، امروز این موضوع را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha