سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین، مهمترین خواسته جامعه پرستاری را از دولت جدید اجرای کامل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری برشمرد و گفت: اجرای این قانون فشار مالی تحمیل شده بر مردم در سیستم بهداشت و درمان کشور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

امیر رضا اکبری نیا درگفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری چکیده انتظارات جامعه پرستاری از دولت جدید را اجرای 5 مصوبه ای خواند که در انتهای دولت دهم به تصویب رسیده است و افزود: در واقع این 5 مصوبه ما حصل فعالیت هایی است که جامعه پرستاری در طول سالها به دنبال آن بوده است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری افزود: یکی از مهمترین موارد این 5 مصوبه بحث تعرفه گذاری خدمات پرستاری است زیرا حقیقتاً این بحث می تواند موجب انگیزه کاری مضاعف در پرستاران شود و از سوی دیگر نیز هزینه تحمیلی بر دوش نظام سلامت، مردم و بیمه گذاران را به صورت چشمگیری کاهش دهد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر در نظام بهداشت و درمان موارد بسیاری را داریم که پزشک را در آن دخیل می کنند در صورتی که یا پزشک در آن فرایند درمانی حضور نداشته یا اصلاً لزومی به دخالت پزشک نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه برای خدماتی که پزشک انجام می دهد تعرفه بسیار بالاتری نسبت به آنچه پرستار انجام می دهد در نظر گرفته می شود و با لحاظ تحریمی که در کشور داریم به  اعتقاد بنده مهمترین خواسته جامعه پرستاری از دولت جدید اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است.

تشکیل معاونت مراقبت و پرستاری در وزارت بهداشت، تعیین تکلیف قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، عضویت سازمان نظام پرستاری در شورای عالی بیمه و سلامت، صدور پروانه کار پرستاری توسط سازمان نظام پرستاری و ارائه آموزش های تخصصی توسط سازمان نظام پرستاری 5 مصوبه ای است که در دولت دهم مصوب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha